חדשות הארץמבזקים

לאחר פרסום תחקיר צה״ל: תגובת חברי קיבוץ בארי המלאה

חברי קיבוץ בארי שמעו היום (חמישי) את עיקרי תוצאות תחקיר צה"ל על ההתנהלות הצבאית בו בשבעה באוקטובר ובימים שאחריו. ניתן לומר כי התחקיר היה יסודי, ועזר לחברי הקיבוץ להבין במעט את עומק ומורכבות הלחימה בגזרות השונות בקיבוץ. ״אנו רואים חשיבות רבה בקבלת האשמה והאחריות של צה״ל על שכשל כישלון מוחלט בשמירה עלינו ובבקשת הסליחה על הפקרתנו שעות רבות כלכך, בהן היינו תחת מתקפת רוע שאין שניה לה.״ נמסר מהקיבוץ.

״אנו דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית אשר לא תשאיר אבן על אבן, תבחן את התנהלות כלל הגורמים ותספק לנו תשובות איתן אפשר יהיה להתחיל להשתקם ולהסיק מסקנות אופרטיביות לעתיד, כדי שהאובדן הבלתי נתפס שחווינו לא יחווה שוב לעולם ע"י אף אזרח נוסף, כדי שנוכל לשקם את האמון שלנו בכוחות הביטחון, על מנת שנוכל לחזור לחיות בבארי בתחושת ביטחון״, הוסיפו.

״קיבוץ בארי לא היה זקוק לתוצאות התחקיר כדי להרגיש את כישלון צה"ל בכל דקה ודקה מאז 6:29 ביום שבת השחור – אנו מרגישים זאת באובדן 101 חברינו, אהובינו ובני המשפחות שלנו, ב-11 חברינו שעוד נמצאים בעזה, חלק מ-120 שחייבים לחזור הביתה״, ציינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אנו רואים זאת בהרס הקיבוץ ובהיותנו פליטים בארצנו כבר תשעה חודשים. כישלון הצבא נצרב בגופנו ובלבבותנו כבר לפני תשעה חודשים, התחקיר מתחיל לספק תשובות לעומק המחדל, ואנחנו מקווים שהמסקנות החמורות מהתחקיר ייושמו באופן הנחרץ ביותר.״ הוסיפו.

עוד נאמר כי ״על אף היותו של התחקיר יסודי, חברי הקיבוץ לא קיבלו מענה מספק לכמה שאלות קריטיות, למשל: מדוע לא נכנסו לקיבוץ במשך שעות ארוכות כוחות צבא רבים שהתכנסו בשער, כאשר הקיבוץ בער ותושביו זעקו לעזרה? מה גרם למחדל המודיעיני שאפשר את תכנית הפלישה של החמאס, ואיך נפרצה גדר הגבול ללא מענה מיידי של צה״ל? האם החיילים שהגיעו לקיבוץ הבינו שהמטרה המרכזית ביותר שלהם היא הגנה על אזרחים?״

״קיבוץ בארי מורכב מחברים שעברו טראומות וטרגדיות רבות ושונות, ותגובות החברים לתוצאות התחקיר, ובפרט לאלו הקשורות לבית של פסי, מגוונות בהתאם. ככלל אנו מעריכים את עבודת התחקיר של המודים בכשלונם. ברגעים כמו אלו, גבורתם של כוחות הביטחון והמתנדבים שנלחמו בבארי והגיעו במטרה להצילנו בולטת מתמיד. אנחנו מודים ומוקירים אותם. ליבנו עם המשפחות השכולות שאיבדו את יקירם בפעילות זו״. נמסר בנוסף מחברי הקיבוץ.

לסיום הוסיפו כי ״אנו דורשים להתעסק בהפקרה שמתרחשת ממש ברגעים אלו מעבר לגבול – הפקרת החטופים לגורלם כבר תשעה חודשים. הכישלון המתמשך באי החזרתם עד היום חייב להפסק. קיבוץ בארי דורש להחזיר את כל החטופים ולקדם עסקה באופן מיידי, שתחזיר את חברינו הביתה. צריך לפעול עכשיו, כדי שהם לא יהפכו לעוד ועדת חקירה בעוד תשעה חודשים״.

תיעוד קיבוץ בארי
תיעוד קיבוץ בארי. צילום: דוב בער הכטמן

Back to top button