מבזקיםצבא וביטחון

נתניהו בטקס סיום קורס קצינים: "אני עומד בתוקף על ארבעה עקרונות הכרחיים לביטחון ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בטקס סיום קורס קצינים, בבית הספר לקצינים בה"ד 1.

ראש הממשלה אמר, "120 אחינו ואחיותינו, שמוחזקים בשבי החמאס, עומדים כל הזמן לנגד עינינו. יש לנו חובה מוסרית להשיב את כולם לישראל – את החיים והחללים כאחד. זוהי משימה קדושה. החזרנו עד כה מאה שלושים וחמישה חטופים – בזכות השילוב בין לחץ צבאי ולחץ מדיני והעמידה האיתנה על עקרונותינו. בלי הלחץ הצבאי, לא היה לנו המודיעין ההכרחי למבצעים שביצענו. בלי הלחץ הצבאי והעמידה האיתנה על דרישותינו, לא היינו יכולים להגיע לשחרור הראשון – ורק עם הלחץ הזה והעמידה הזאת נגיע לשחרור השני.

נתניהו הוסיף, "לא עמימות והססנות הביאו את ההישגים שלנו עד היום, והם לא יביאו את ההישגים בהמשך. רק בהירות ונחישות יביאו את שחרור חטופינו והשגת שאר מטרותינו במלחמה. אני רוצה להדגיש, אני מחויב למתווה לשחרור חטופינו, אבל מרצחי החמאס עדיין ממשיכים לדבוק בדרישות שסותרות את המתווה ושמסכנות את ביטחון ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו מנה את מה שהוא מחשיב כהכרחי לבטחון ישראל ואמר, "כראש ממשלת ישראל, ומתוך אחריות לאומית, אינני מוכן להסכים לדרישות אלו. לכן אני עומד בתוקף על ארבעה עקרונות הכרחיים לביטחון ישראל, שמתקיימים במתווה:
1 – כל מתווה חייב לאפשר לישראל לחזור להילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה.
2 – לא נאפשר הברחות נשק לחמאס ממצרים, בראש ובראשונה על ידי שליטה ישראלית בציר פילדלפי ובמעבר רפיח.
3 – לא נאפשר את חזרתם של מחבלים חמושים, וכניסת אמצעי לחימה לצפון הרצועה. רק כך נשמר את ההישגים שהשגנו במלחמה עיקשת ובדמם היקר של לוחמינו.
4 – אני עומד על כך שכבר בשלב הראשון של המתווה, מספר מקסימלי של חטופים חיים ישוחררו.

נתניהו סיכם: "אלה הם עקרונות-ברזל שלנו. אני בטוח שאם נעמוד עליהם נשיג עסקה שגם תשחרר את חטופינו וגם תבטיח שנמשיך להילחם עד השלמת כל יעדינו. הדרך לשחרר את חטופינו היא להמשיך ללחוץ על החמאס בכל הכוח"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אף הוא נאם בטקס ואמר, ״על כולנו ללמוד מגבורת אנשי בארי, כיתת הכוננות ואזרחים נוספים, שהגנו בגופם על משפחותיהם ועל אנשי הקיבוץ במשך שעות ארוכות, שבהן אנחנו לא הגענו להגן עליהם".

ארכיון צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button