מבזקיםצבא וביטחון

גלנט על ועדת חקירה: "לבחון את תפיסת ההגנה ואת כלל ההתנהלות הביטחונית לאורך העשורים האחרונים"

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (חמישי) לטקס הסיום בבה"ד 1, וקרא להקים ועדת חקירה ממלכתית מקיפה לאירוע השבעה באוקטובר, שתחקור את כלל היבטי המלחמה, הכשלים שהובילו אליה ואת כלל ההתנהלות הביטחונית מול חמאס.

גלנט אמר, "זהו תחקיר מבצעי קשה וכואב, ראשון בסדרה של תחקירים שנערכים בימים אלו בצה“ל. היכולת להשתפר נעוצה בתחקיר האמת –הצבת העובדות, הבנת המשמעויות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים. זו חובתו של צבא הגנה לישראל כלפי המשרתים בו".

גלנט המשיך "התחקיר המתבצע בצה“ל ובגופי הביצוע האחרים הוא חשוב והכרחי, אבל לא יאפשר לבדו הליך תיקון שלם.אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית תחקיר שיבהיר את העובדות, יאפשר את הסקת המסקנות, ויביא להטמעת לקחים נכונים. לתחקיר ברמה הלאומית יש שם-ועדת חקירה ממלכתית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גלנט התייחס לנושאים שעל וועדת החקירה לבחון: "עדת החקירה הזו צריכה להיות אובייקטיבית, היא צריכה לבדוק את כולנו מקבלי ההחלטות ואנשי הביצוע, את הממשלה, את הצבא ואת גופי הביטחון. בממשלה הזו, ובממשלות בעשור האחרון שהוביל לאירועי ה7- באוקטובר. היא צריכה לבדוק אותי, שר הביטחון, היא צריכה לבדוק את ראש הממשלה, את הרמטכ"ל וראש השב"כ, את צה"ל, ואת הגופים הלאומיים הכפופים לממשלה".

בנוסף קבע גלנט כי על כל ועדת חקירה יהיה לבחון את כישלון המודיעין, את תפיסת ההגנה ואת כלל ההתנהלות הביטחונית לאורך העשורים האחרונים.

יואב גלנט
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button