חדשות הארץמבזקים

צ'כיה תגיש ערעור לבית הדין בהאג על צווי המעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון

יממה לפני המועד האחרון להגשת ערעור, בישר ראש ממשלת צ'כיה פטר פיאלה ליושב ראש הכנסת אמיר אוחנה בפגישתם שנערכה היום (חמישי) בפראג, כי צ'כיה תגיש ערעור לבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג (ICC), לפיה אין בסמכותו של בית הדין להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. בכך צפויה צ'כיה להצטרף למספר מדינות המתנגדות לצווי המעצר, בהן הונגריה, גרמניה ובריטניה.

עוד אמר ראש הממשלה פיאלה ליושב ראש הכנסת כי הוא מעוניין ומוכן להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים, אולם לדבריו "יש לעשות זאת בזמן המתאים וביחד עם מדינות נוספות". הוא הוסיף: "עלינו לסלק את חמאס מהשלטון בעזה. נוכל להשיג שלום ושגשוג, רק אם נסלק את הטרור".

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר למארחיו: "צ'כיה בחרה בצד הנכון של ההיסטוריה והוכיחה שוב את תמיכתה הגדולה בישראל בעודנו מתמודדים עם המתקפה הנתעבת. הכוונות המבישות של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד מנהיגי מדינת ישראל, הנלחמים בשם העולם החופשי כולו נגד ארגוני טרור קיצוניים ורצחניים, הן חרפה מוסרית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר אוחנה התייחס גם למצב הביטחוני בצפון הארץ, ואמר: "המאמצים הדיפלומטיים לא נשאו עד כה פרי. מתקרב הרגע שבו מדינת ישראל תגיד "די" ולאף אחד לא תהיה זכות לבקר את תגובתנו".

משלחת הכנסת לצ'כיה, בראשות יושב ראש הכנסת ו*בהשתתפות חברי הכנסת שלום דנינו (הליכוד) ושרון ניר (ישראל ביתנו)* קיימה היום סדרת מפגשים עם בכירי המדינה בהם ראש הממשלה פטר פיאלה, יושבת ראש בית הנבחרים מרקטה פקארובה אדמובה, נשיא הסנאט מילוש ויסטרצ'יל ועם ועדות החוץ, הביטחון וההגנה של בית הנבחרים. יו"ר וחברי הכנסת התקבלו במחיאות כפיים סוערות וממושכות על ידי חברי הפרלמנט הצ'כי, כשביקרו בישיבת המליאה (סרטון מצורף)

יו"ר בית הנבחרים אדמובה ציינה בהצהרה משותפת לתקשורת שקיימה עם יושב ראש הכנסת: "לישראל יש זכות להגנה עצמית. לעולם לא אשכח את מראות הזוועה בעת ביקורי בכפר עזה". אדמובה קראה לשחרור כל 120 החטופות והחטופים משבי החמאס.

צילום: דוברות הכנסת (האגף לקשרים בין לאומיים)
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה בצ'כיה
דוברות הכנסת (האגף לקשרים בין לאומיים)
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה בצ'כיה
דוברות הכנסת (האגף לקשרים בין לאומיים)

Back to top button