חדשות הארץמבזקים

רעיית הנשיא בקריאה לעולם: "דברו בעד החטופים ועזרו להשיבם הביתה"

במאמר נוגע ונוקב שפורסם היום (שישי) באתר החדשות הבינלאומי Time, פנתה רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג בתחינה לאנשים ברחבי העולם לקרוא לשחרור החטופים שבידי חמאס בעזה – במיוחד הנשים והנערות, וזאת בעקבות עדויות מתמשכות של התעללות ואלימות מינית ממנה סבלו ממספר קורבנות וחטופות.

המאמר יוצא לאור כשבישראל מציינים תשעה חודשים לטרור הזוועתי שבוצע על ידי מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר, בעוד מאז, חמאס ממשיך להחזיק באכזריות גברים, נשים וילדים שנחטפו לעזה.

במאמר כותבת רעיית הנשיא: "בציון תשעה חודשים מאז תקפו מחבלי החמאס את ישראל וחטפו יותר מ-200 בני אדם, ביניהם נשים צעירות אוהבות חיים שנחטפו מפסטיבל מוזיקה, אמהות שנלקחו ממיטותיהן, אחיות ובנות שנתלשו מהאופטימיות של נעוריהן וחייהן, עלינו לשאול: מה קרה לאנושות שלנו? היכן היכולת שלנו להזדהות עם החטופות כמו עם הנשים והנערות תושבות עזה? היכן האינטואיציה האתית שלנו? לאן נעלמה תחושת הנאמנות והאחריות שלנו לחטופות ולחטופים האלה?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

‏"בסרטונים המחרידים המתעדים את החיילות בעת לקיחתן בשבי, מבסיס נחל עוז, מתועדות נערות בנות 18 ו-19 קשורות בידיהן ורגליהן ומוצבות אל מול הקיר, כמו חפצים בידיים של השובים שלהן. 'את כל כך יפה,' לוחש אחד מהם לנערה צעירה, כשהוא קושר את ידיה וכורע ברך. 'הנה הנשים,' אומר אחר, משתמש במונח של דאעש. הרמיזה ברורה. והיא נוגעת בכל מיתר של זוועה הקיים בחוויה האנושית." היא ממשיכה, "המשמעות של סוג האלימות הזו כלפי נשים, של הפשעים המתמשכים המדווחים נגד החטופות בעזה, היא ששלטון החוק, שהושקע מאמץ כה רב ביצירתו במשך מאות שנים של קידמה, נדחה ומבוזה באופן פעיל".

היא מדגישה, "שימוש בגוף האישה כנשק, השימוש הזה בתקיפה מינית ואונס ככלי מלחמה מאז השבעה באוקטובר, לקח את כל המין האנושי כמה צעדים אחורה. הציוויליזציה נכשלת כעת למול נשים אלו. והיא נכשלת למול כולנו."

רעיית הנשיא מסכמת באומרה, "אני, יחד עם מיליוני נשים אחרות, לא ויתרתי. לא על הנשים הצעירות הללו, ולא על האנושיות שלנו. אני קוראת לכל אדם ברחבי העולם, לדבר בעד כל החטופים – נשים וגברים שעדיין מוחזקים בידי מחבלי חמאס ולעזור להשיב אותם הביתה."

מיכל הרצוג - עמית סוסנה - חן גולדשטיין - אגם גולדשטיין
מיכל הרצוג עם עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס. צילום: יגאל סלבין

Back to top button