מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר גולן: נידרש להכריע בין סיפוח להיפרדות מהפלסטינים

ברגעים אלה (שישי) מתנהלת הוועידה הראשונה של איחוד מפלגות השמאל (עבודה ומר"צ), "הדמוקרטים". יו"ר התנועה יאיר גולן התייחס בפתח נאומו לחטופות והחטופים ואמר: "אני מבקש להזהיר מכאן את ראש הממשלה. אל תעז לטרפד עסקה פעם נוספת. אל תעז לערבב שיקולים פוליטיים והישרדותיים ואל תעז להפקירם שוב. אלה ימים גורליים בעבורם וגם בעבורנו. לא תהיה לישראל תקומה ללא השבתם. יש לנו, לכל אחת ואחד מאיתנו, חובה מוסרית להשיבם".

לאחר מכן פנה גולן אל הנוכחים ואמר: "המפגש היום הוא חלק בלתי נפרד מההתחדשות, ההתעוררות והתקומה של המחנה הדמוקרטי בישראל. זהו יום חשוב בהפיכתנו לאלטרנטיבה שלטונית, ערכית ומעשית לממשלת המחדל הגרועה בתולדות המדינה. אנחנו חייבים להתעלות מעל שיקולים אישיים. אסור לנו לעסוק בפוליטיקה קטנה. עלינו להבין את גודל השעה, ואת הצורך הדוחק במנהיגות אנושית, מנהיגות קרובה לאדם, מנהיגות שתביא ריפוי ותקומה לאזרחי ישראל. יותר מכל נדרשת מנהיגות אמיצה."

עוד הוסיף גולן: "המציאות זימנה לנו את ההזדמנות והחובה להוביל את התיקון הנדרש לצורך ביסוסו של הבית הלאומי. ישראל נמצאת בשפל הביטחוני הגדול בתולדותיה, וכושר ההרתעה הישראלי ספג מכה אנושה. נצטרך לשקם את צה"ל, אבל נצטרך הרבה יותר מזה. יש לגבש חזון לביטחון הלאומי, בו תשולב תבונה מדינית לצד יכולת צבאית; בריתות אזוריות עם גיבוי מעצמתי; חוסן לאומי פנימי עם כושר מחץ התקפי; ומלאים ראויים עם צבא מאומן. מעל הכל, נצטרך לחזור ולברר מהי צדקת הדרך, מהו טוהר הנשק, מה בונה צבא וחברה, ואיך חוסמים בכל הכוח היווצרותה של חברה נקמנית, קיצונית ואלימה. נשמתה של ישראל נמצאת תחת איום חמור, ועלינו לגבש את הכוחות המצויים בנו, על מנת להציל את עצמנו, ממה שהרס כל כך הרבה אומות לאורך ההיסטוריה: שחיתות עמוקה, סקטוריאליות מופרזת, ולאומנות קיצונית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייחס להסכם המיזוג של מפלגות העבודה ומרצ אמר גולן: "אישור המיזוג הפוליטי עם מרצ, שמובא הבוקר לאישורכם, הוא מהלך הכרחי והיסטורי. הוא משנה את המציאות הפוליטית, הוא מתקן שגיאות עבר, אני גאה מאוד במהלך הזה. ההסכם מחזק את המחנה, מקטין את הסיכויים של נתניהו וממשלתו להישאר בשלטון ומהווה חיזוק משמעותי עבורנו בדרך להפוך לאלטרנטיבה שלטונית. כמו בכל הסכם, גם בהסכם הזה יש מחירים. אבל, החשיבות הציבורית, הערכית והפוליטית שלו, גבוהה מכל מחיר. מרצ היתה שותפה פוליטית שלנו, והיום היא הופכת להיות בשר מבשרנו. לצידה, כבר היום, צועדות וצועדים עמנו נציגים רבים מהמחאה ומקרב החברה האזרחית".

בהמשך דבריו סימן גולן את הקו המדיני וחזונו: "נידרש להכריע בין סיפוח להיפרדות. ישראל צריכה ורוצה להיפרד מהפלסטינים באמצעות מתן אחריות אזרחית לרשות הפלסטינית, סימון גבולות עתידיים, ושמירה על חופש פעולה ביטחוני קרקעי מלא בכל שטח בו מתהווה איום. לא נפקיר את ביטחון אזרחי ישראל, ולא נהפוך את החלום הציוני לחלום בלהות דו לאומי שאחריתו חורבן מוחלט! מי שפעלו בנחרצות להחלשת הרשות הפלסטינית ולחיזוק הציר הרדיקאלי הרצחני של חמאס – הביאו עלינו את מחדל אוקטובר. זה המחיר הנורא של מדיניות כושלת, שקרית ומרושעת שכל רצונה לרצות בייס פוליטי על חשבון ביטחון ישראל".

יאיר גולן
ארכיון. צילום: גלעד קוולרצ'יק

Back to top button