מבזקיםמשפטי/פלילי

היועמ"שית דחתה בקשת בן גביר לייצוג נפרד, החלה החקירה על הרישיונות

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (שישי) כי היא מסרבת לאשר ייצוג נפרד לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעתירת התנועה לאיכות השלטון הנוגעת לחלוקת רישיונות נשק. החלטה זו מגיעה על רקע התפתחות דרמטית – פתיחת חקירה פלילית בנושא חלוקת רישיונות הנשק במשרד לביטחון לאומי.

בהודעה שהוגשה לבית המשפט העליון, מדגישה המדינה כי החקירה הפלילית המתנהלת כעת, משנה באופן מהותי את התמונה המשפטית. לאור זאת, הסעד שביקשה התנועה לאיכות השלטון בנוגע לפתיחה בחקירה פלילית אינו רלוונטי עוד, והמדינה מבקשת למחוק אותו מהעתירה. החקירה הפלילית משפיעה גם על הטיפול בסעדים המנהליים המבוקשים בעתירות, כגון ביטול רישיונות שניתנו לכאורה בחוסר סמכות ואיסוף כלי הנשק שחולקו.

המדינה מציינת כי הבדיקה המנהלית הוקפאה כדי למנוע שיבוש של החקירה הפלילית, שכן הבירור המנהלי עלול לכלול איתור מסמכים ושיח עם גורמים הקשורים לחקירה. בנוגע לבקשתו של השר בן גביר לייצוג נפרד, היועמ"שית קובעת כי אין מקום לאשר זאת בשלב זה, במיוחד לאור החקירה הפלילית המתנהלת. ההחלטה מנומקת בכך שטרם הושלם גיבוש העמדות המקצועיות והמשפטיות ביחס לסעדים המנהליים המבוקשים בעתירות, ולכן לא ניתן לקבוע אם קיימת מחלוקת המצדיקה ייצוג נפרד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור ההתפתחויות, המדינה מבקשת לבטל את הדיון הקבוע בעתירות ליום 25.7.24 ולאפשר לה להגיש הודעת עדכון עד ליום 3.11.24. במסגרת זו, היועמ"שית תוכל להתייחס שוב לשאלת הייצוג הנפרד, בהתאם להתפתחויות. "החלטה זו מדגישה את חשיבות שמירת הכללים המשפטיים ועקרונות המנהל התקין, גם ובמיוחד בנושאים רגישים כמו חלוקת רישיונות נשק," אמר ד"ר גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. "אנו מחויבים לאפשר לרשויות האכיפה למצות את החקירה הפלילית ללא הפרעה, תוך שמירה על האינטרס הציבורי ועל עקרונות היסוד של המשפט הציבורי בישראל."

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "אנו מברכים על החלטת היועמ"שית שלא לאפשר ייצוג נפרד לשר בן גביר, ובמיוחד על פתיחת החקירה הפלילית בנושא חלוקת רישיונות הנשק. זוהי התפתחות משמעותית המחזקת את טענותינו בעתירה. עם זאת, אנו מודאגים מהקפאת הבדיקה המנהלית ומהבקשה לדחיית הדיון. חשוב לזכור כי בכל יום שעובר, אזרחים רבים מחזיקים בנשק שייתכן וניתן להם שלא כדין. אנו קוראים לרשויות האכיפה לפעול במהירות ובנחישות לחקר האמת ולמיצוי הדין עם כל המעורבים, ונמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בתיק זה."

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button