חדשות חוץמבזקים

מטוס פולני התרסק במהלך חזרה למופע אווירי, הטייס נהרג במקום

בשדה התעופה גדיניה באביץ' דולי שבפולין אירעה היום (שישי) תאונה קטלנית. מטוס אימונים מדגם M-346 Master, בשמו המוכר "בייליק", התרסק במהלך חזרה למופע אווירי שערך חיל האוויר הפולני. בתאונה הקטלנית נהרג רב סרן רוברט "קילר" ייל, שהיה לבדו במטוס.

התיעוד של התאונה הקטלנית פורסם ברשתות החברתיות. בהצהרה של הפיקוד הכללי נמסר כי החילוץ מתבצע, אך לא נמסרו פרטים נוספים לגבי התאונה מהמקורות הרשמיים. הסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מרמזים כי הטייס לא הצליח להיחלץ מהמטוס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוות ההדגמה של ה-M-346, הצוות האווירובטי החדש ביותר של פולין, נוסד בשנת 2023 והופיע לראשונה בתצוגת האוויר הגדולה ביותר בפולין, ה-Air Show ברדום. הצוות מורכב משני טייסי הדגמה, רב סרן אדריאן "חודי" חודז'ינסקי ורב סרן רוברט "קילר" ייל, המשמשים כמדריכים המאמנים את צוערי האקדמיה לחיל האוויר בדבלין. לשניהם יש למעלה מאלף שעות טיסה על מטוס ה-M-346 "בייליק". הצוות כולל גם טכנאים ומדריכים.

תפקידם הראשי בבסיס האימונים האווירי ה-41 הוא הכשרת טייסים עתידיים למטוסי קרב, המיועדים למטוסי ה-F-16 וה-F-35. המטוס נחשב לאחד מהמטוסים האמינים ביותר בחיל האוויר הפולני, והשימוש בו הוא חלק בלתי נפרד מתוכנית האימונים של חיל האוויר.

"אנחנו לא טסים במטוס הזה כל יום באווירובטיקה. אנחנו עושים זאת בנוסף, מתוך תשוקה לטיסה. זה נותן לנו שמחה רבה וכיף, ואם אנחנו יכולים לשמח אחרים עם זה, אנחנו מגיעים לשיא חלומותינו," אמר רב סרן רוברט ייל בפוסט שפורסם באתר חיל האוויר הפולני.

שגרת המופע האווירובטי של צוות ההדגמה של ה-M-346 נמשכת כ-10 דקות ונועדה להציג את הזריזות ועוצמת המטוס. בעקבות התאונה, הרשויות במדינה החליטו על ביטול האירועים שתוכננו למחר. בנוסף נפתחה חקירה לבירור נסיבות ההתרסקות.

Back to top button