חדשות חוץמבזקים

הראשונה בדרום אמריקה: ארגנטינה הכריזה על חמאס כארגון טרור

ארגנטינה הכריזה אתמול (שישי) על חמאס כארגון טרור והורתה על הקפאת נכסיו הפיננסיים של הארגון הפלסטיני. המהלך הזה הוא חלק ממאמציו של הנשיא חאבייר מיליי ליישר קו עם ארצות הברית וישראל ולמעשה בכך הפכה ארגנטינה למדינה הראשונה בדרום אמריקה שעושה זאת. "ארגנטינה חייבת שוב ליישר קו עם הציביליזציה המערבית," נמסר מלשכתו של מיילי.

בהודעתו של מיילי נכתב כי ההחלטה נובעת מהתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר בשנה שעברה, בה נרצחו באכזריות כ-1,200 בני אדם וכ-250 נוספים נחטפו – ההתקפה הקטלנית ביותר בתולדות ישראל.

בהצהרת ארגנטינה אף הוזכרו הקשרים ההדוקים של חמאס עם איראן, שאותה ארגנטינה מאשימה בשני פיגועים קטלניים נגד אתרים יהודיים במדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המהלך בא ימים ספורים לפני יום השנה ה-30 לאחד הפיגועים, הפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994. הפיגוע הביא למותם של 85 אנשים ולפציעתם של מאות נוספים, והוא נחשב לפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ארגנטינה המודרנית.

הפיגוע השני, בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992, הביא למותם של יותר מ-20 אנשים. מערכת המשפט בארגנטינה האשימה את חברי חיזבאללה הנתמכת על ידי איראן בביצוע שני הפיגועים.

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי

בהכרזה נכתב כי מיילי "מחויב באופן בלתי מתפשר להכיר בטרוריסטים כפי שהם – מחבלים" וצוין כי "זו הפעם הראשונה שיש תמיכה פוליטית לעשות זאת."

ארצות הברית, האיחוד האירופי ומספר מדינות נוספות כבר הכירו מזה זמן רב בחמאס כארגון טרור, ששלט ברצועת עזה לפני מלחמתו הנוכחית עם ישראל.

ממשלות קודמות בארגנטינה, בעיקר ממשלות פרוניסטיות שמאלניות, שמרו על יחסים טובים עם ישראל אך גם הביעו תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

מאז כניסתו לתפקיד בדצמבר, מיילי הבדיל עצמו מבעלי הברית הקרובים ביותר של ישראל בתמיכתו הנחרצת בראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת על אף הלחץ הבינלאומי על ישראל בשל המשך המלחמה ברצועת עזה שהביאה ליותר מ-38,000 הרוגים ולמעלה מ-80% מתושבי הרצועה שגורשו מבתיהם.

בביקורו הרשמי הראשון כנשיא מוקדם יותר השנה, טס מיילי לירושלים כדי להביע תמיכה בממשלת ישראל והבטיח להעביר את שגרירות ארצו לבירה ירושלים – מהלך שזכה לשבחים מנתניהו ולזעם מצד חמאס.

למרות שגדל כקתולי, מיילי טוען שיש לו קשר רוחני עמוק עם היהדות.

Back to top button