בידורמבזקים

טעות מביכה: שרה נתניהו בפוסט שעורר זעם ברשתות – "מנותקת!"

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו קיימה השבוע רצף של פגישות עם בני משפחות חטופים חיים, חטופים חללים ומשפחות של נופלים ושיתפה על כך מעמוד האינסטגרם שלה. אלא שחלק מהפרטים שפורסמו היו לא נכונים בלשון המעטה וגרמו לזעם רב ברשתות החברתיות.

כך כתבה נתניהו: "קיימתי אתמול רצף של פגישות מרגשות וחמות במיוחד עם משפחות של חטופים חיים, משפחות של חטופים חללים, ומשפחות של נופלינו הגיבורים. במסגרת פגישותיי, נפגשתי גם עם אלמנות צה״ל."

"אני מבקשת לחלוק אתכם את סיפוריהם של שלושה גיבורים: שלומית קלמנזון סיפרה לי על בעלה, סרן אלחנן קלמנזון ז”ל. אלחנן היה איש “המוסד” וקצין בצה”ל בדרגת סרן. הוא הוביל את ״צוות אלחנן״, שעם פרוץ מתקפת הפתע של חמאס על ישראל הוא חילץ מקיבוץ בארי כמאה מתושבי הקיבוץ. אלחנן נפל בקרב תוך כדי החילוץ ההירואי. רז טחן סיפרה לי על גבורתו של בעלה, רס”מ רני טחן ז”ל משדה נחמיה, שהתגייס למילואים למרות שקיבל פטור בעקבות פוסט טראומה ממבצע צוק איתן. רז, לוחם בחפ”ק מג”ד 8717, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. ליאור שני, אלמנתו של רס”מ עידו שני ז”ל, תיארה כיצד עידו, סגן מפקד סיירת נח”ל, נפל כשהיה בדרכו להצלת 12 תצפיתניות בכרם שלום. בזכות גבורתו, 12 התצפיתניות נשארו בחיים." כתבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפה: "חיבקתי וחיזקתי את האלמנות שאיבדו את היקר להן מכל – אבות לילדים, שותפים לחיים שנקטפו מאיתן. בזכות גבורת גיבורינו אנו יכולים לחיות בארצנו. התרגשתי מאוד לשמוע את הסיפורים האישיים מאחורי השמות ויצאתי נפעמת מכל מי שפגשתי. איזה כוחות ותעצומות נפש, איזו רוח ואיזו אהבה לעם ישראל. חיבקתי כל אחת ואחד וקיבלתי כוחות ורוח טובה והבטחתי שאעשה ככל יכולתי למען השבת החטופים ולמען האלמנות של גיבורי ישראל. אני מתפללת לשלום פצועינו, לשובם של כל חטופינו, ומחזקת את המשפחות השכולות ביגונן הכבד."

אחת הגולשות, נאווה רוזוליו, הבחינה בטעות וכתבה: "שרה, ״רעייתי״ (רעיית מפקיר-החטופים, והמושכת בכל החוטים), או ״הגברת״ (כפי שאת דורשת להיקרא), אחלה תמונה שלך, ופוסט באמת מרגש 👌 אבל זהו עדי שני ז״ל ולא עידו! והוא לא נפל ב-7/10 בכרם שלום, אלא בדצמבר 23 בקרב בצפון הרצועה, בנסיבות אחרות לגמרי! והוא גם לא היה סגן מפקד סיירת נח״ל, אלא לוחם פלס״ר באגד 6036. אבל העיקר שגרפת כמה מאות לייקים על התמונה… איזה ניתוק, איזו בושה!".

מבדיקה עולה כי ישנם שני חללים עם שם דומה שנפלו במלחמה: רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל בן 39 מצור יצחק. היה לוחם פלס"ר תותחנים באגד לוגיסטי 6036 שנפל ברצועת עזה ב-6 בדצמבר 2023. החלל השני הוא רס"ן עידו ישראל שני ז"ל, בן 29 מרמת גן, סגן מפקד סיירת נח"ל שנפל ב-7 באוקטובר 2023 כשהגן על קיבוץ סופה בעוטף.

מתברר כי שרה נתניהו נפגשה עם אלמנתו של רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל אך בפוסט שפרסמה תיארה את הפרטים על נפילתו של הלוחם רס"ן עידו שני ואף טעתה בדרגתו.

רס"ן עידו ישראל שני ז"ל
רס"ן עידו ישראל שני ז"ל. צילום: דובר צה"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל. צילום: דובר צה"ל

Back to top button