חדשות הארץמבזקים

אנדריי קוזלוב: ״עלינו להילחם למען החטופים, הזמן אוזל, תאמינו לי״

אנדריי קוזלוב, שחולץ משבי החמאס לפני כחודש במבצע ארנון, נשא לפני זמן קצר (שבת) דברים בפעם הראשונה בעצרת התמיכה במשפחות החטופים בכיכר החטופים.

״שבוע טוב, שמי אנדריי קוזלוב ואני בן 27. הוחזקתי בשבי על ידי מחבלי חמאס במשך שמונה חודשים ארוכים – 246 ימים. אני סוף סוף בבית.״ החל את נאומו קוזלוב. ״אני רוצה לשתף: כל יום בעזה היה גיהינום, כל יום הרגשתי שזה עלול להיות היום האחרון שלי עלי אדמות. צפייה בעצרות בכיכר החטופים, כמו זו שאנו נמצאים בה כעת, היא חלק ממה שנתן לי את הכוח לשרוד. עם ישראל, ביחד עם אנשים טובים מרחבי העולם, דורשים להשיב את כל החטופים הביתה עכשיו!״.

קוזלוב המשיך ואמר כי ״אני פונה אליכם הערב כי אין דבר חשוב יותר מעסקה להחזרת כולם הביתה. היה לי את המזל להינצל על ידי חיילי צה"ל האמיצים והכוחות המיוחדים במבצע בלתי נתפס שנקרא "מבצע ארנון". ברצוני לנצל הזדמנות זו להודות לגיבור שלי, ארנון זמורה. ארנון, יהי זכרו ברוך, הקריב הכל כדי להציל אותנו ולהחזיר אותנו למשפחותינו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי ״למשפחתו של ארנון אני אומר: אני מוצף בהכרת תודה ואין לי מספיק מילים לתאר את הרגשות שלי כלפיו וכלפי משפחתו. הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא שזהו אובדן גדול לעם ישראל כולו. ארנון הוא סמל לגדולה שבנתה את מדינת ישראל, ואומץ לבו ומסירותו הם יוצאי דופן. גדולתו תלווה אותי תמיד״.

״ה-8 ביוני הרגיש כמו סרט הוליוודי, גיבורי-על באו להציל אותנו. חיילים חזקים ואמיצים שמחו לראות אותנו, אומרים לנו "הצלנו אתכם, היום בערב הביתה". לא יכולתי לעצור את דמעותיי. מאוחר יותר הבנתי כמה מורכב היה המבצע הזה הזמן שלי בעזה היה גיהינום. אני אולי נראה בסדר מבחוץ, אך הכאב יושב עליי יותר ממה שכל אחד יכול לראות או לדמיין. ואני אומר שהייתי אחד מברי המזל, כי לא הוחזקתי במנהרה. אז אם אני סבלתי מתנאים קשים והתעללות – מה לגבי 120 החטופים הנותרים? מה איתם?״, הוסיף אנדריי.

״בשבוע שעבר קראתי על מבצע אנטבה, שהתרחש לפני 48 שנים, בו איבדנו את יוני נתניהו האמיץ במבצע החילוץ ההירואי. יכולתי לראות את הדמיון בין המבצע ההוא לבין זה שהציל את נועה, שלומי, אלמוג ואותי. אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, תודה שהחזרת אותי הביתה. עכשיו, כמו אחיך, אנא החזר את שאר החטופים הביתה. אנא חתום על עסקה. עלינו להילחם למענם. להרים את קולנו ולשחרר אותם! הזמן אוזל – תאמינו לי, כל יום חשוב, כל דקה, אפילו כל שנייה״. הוסיף.

לסיום אמר אנדריי כי ״ה-8 ביוני היה רגע של חגיגה בתשעת החודשים האחרונים. חגיגה של חיים, ישועה וגאווה למדינתנו ולצבאנו. כאשר מדינה קטנה, באומץ ובתעוזה, למרות כל הסיכויים, הולכת ומצילה את אנשיה, זה מה שישראל מייצגת. אך מבצע הירואי זה לא יכול היה להחזיר את כל החטופים הביתה. הדרך היחידה להחזיר את כולם היא באמצעות עסקה. הגיע הזמן להחזיר את כולם הביתה עכשיו!״.

אנדריי קוזלוב
צילום: פאולינה פטימר
צילום: מטה משפחות החטופים

Back to top button