מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: אלימות פוליטית היא איום קיומי על מערכות דמוקרטיות

יו"ר יד עתיד, ח"כ יאיר לפיד, פרסם לפני זמן קצר (ראשון), פוסט ב-X בו הוא מתייחס לירי בדונלד טראמפ הלילה. לפיד: "ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ מטריד ומסוכן מאוד. אלימות פוליטית היא איום קיומי על מערכות דמוקרטיות. אני מביע את איחולי החלמה מהירה לנשיא לשעבר."

גם ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) גינה את האירוע: "אני מגנה בתוקף את הניסיון המזעזע להתנקש בנשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. פעולה זו מנוגדת לכל עקרון דמוקרטי. אני שולח איחולי החלמה מלאה ומקווה לראותו בריא ושלם במהרה.״

נשיא המדינה הרצוג פרסם הודעת גינוי רשמית: "בשם כל העם הישראלי, אני מאחל לנשיא לשעבר דונלד טראמפ החלמה מהירה, ומגנה באופן מוחלט וחד משמעי את הניסיון לחייו. מירושלים נאחל לו בהצלחה. מחשבותינו עם כל הפצועים, ומשפחתו של הצופה שנהרג."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ, ישראל כ"ץ כתב: אני בהלם מהירי לעבר הנשיא ה-45 של ארה"ב דונלד טראמפ. אני מתפלל להחלמתו המהירה. אלימות לעולם לא יכולה להיות חלק מהפוליטיקה."

גם שר החינוך יואב קיש (ליכוד), התייחס להתנקשות והתריע מפני סכנות ההסתה: "מאחל החלמה מהירה ובריאות לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לאור כל ההסתה והשנאה שאינם מטופלים, התנהגות שחוצה את כל הגבולות (חבל תלייה, נמחה את זכרו..) ללא שום טיפול ממערכת אכיפת החוק – לא יכול להתעלם מהמחשבה שזה יכול לקרות שוב בישראל."

יו"ר האופוזיציה - יאיר לפיד
ארכיון. צילום: אסי אפרתי

Back to top button