חדשות הארץמבזקים

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי: המלחמה בעזה חייבת להסתיים עכשיו

דיוויד לאמי, יבקר היום (ראשון) בישראל ובשטחים הפלסטיניים במסגרת מסעו למזרח התיכון – הראשון מאז שמונה לתפקיד שר החוץ הבריטי. הוא יתמקד בתפקידה המדיני של בריטניה בסיוע להביא את הסכסוך בעזה לסיומו, ובהתקדמות לקראת שלום וביטחון ארוכי טווח במזרח התיכון. כמו כן, הוא יעלה את הצורך הדחוף בהפסקת אש שמוסכמת על שני הצדדים, שתכלול את שחרורם של כל החטופים והגברה זריזה של הסיוע לעזה. כך נמסר משגרירות בריטניה בישראל.

כמו כן, שר החוץ הבריטי יודיע שבריטניה תקצה השנה עוד 5.5 מיליון ליש"ט (כ-25.24 מיליון שקל) ל-UK-Med, כדי לממן את פעולותיהם מצילות החיים בעזה. UK-Med הוא ארגון סיוע רפואי שפועל בחזית באזורי משבר, אשר שולח צוותים רפואיים הומניטריים מנוסים, לרבות כאלה המועסקים ב-NHS (שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה), לאזורים הללו, על מנת לספק טיפול רפואי מציל חיים ומציל איברים.

התקצוב הזה ישמש כדי לתמוך בפעילותם המתמשכת בבתי החולים שדה ובמחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים אל-נאסר. הדבר יאפשר לצוותים רפואיים, לרבות הבריטיים, להמשיך בעבודתם החיונית ולטפל בעוד אלפי בני אדם שסובלים ממחלות נשימתיות חמורות, זיהומים ופגיעות טראומה מפיצוצים ומרסיסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ דיוויד לאמי אמר: "המוות וההרס בעזה הם בלתי נסבלים. המלחמה הזו חייבת להסתיים עכשיו, בהפסקת אש מיידית, ששני הצדדים מצייתים לה. הלחימה חייבת להיעצר, חובה לשחרר מיידית את החטופים שמוחזקים באכזריות על ידי הטרוריסטים של חמאס וחובה לאפשר לסיוע ההומניטרי להגיע לתושבי עזה בלי כל מגבלה. אני אפגש עם המנהיגים הישראלים והפלסטינים ואדגיש בפניהם את השאיפה של בריטניה, ואת המחוייבות שלה, למלא תפקיד מדיני מלא בהבטחת עסקה להפסקת אש, וליצירת המרחב שיוביל לנתיב אמין ובלתי הפיך לעבר פתרון שתי המדינות.

עוד אמר השר: "העולם זקוק למדינת ישראל שמתקיימת בביטחון, לצד מדינה פלסטינית חיונית וריבונית. צעד מרכזי בנושא הוא עצירת ההרחבה של ההתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות וטיפול באלימות מתנחלים בגדה המערבית. באזור הזה, שאמור להיות חלק קריטי מהמדינה הפלסטינית, לצד עזה וירושלים המזרחית, אנחנו חייבים לראות רשות פלסטינית משוקמת ומועצמת".

בישראל, שר החוץ ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג, וידגיש בפניהם את הצורך לסיים את הסכסוך בעזה ולהבטיח את שחרור החטופים. הוא גם ייפגש עם משפחות חטופים ומשפחות שכולות שיש להן קשר לבריטניה. שר החוץ ידגיש שיותר מ-680 טונות של סיוע הומניטרי בריטי ממתינות באזור לכניסה לרצועת עזה, כולל תרופות, ערכות מחסה וערכות היגייניות, וישים דגש על הצורך הנואש להגביר במהירות את הסיוע לרצועת עזה.

בשטחים הפלסטיניים, שר החוץ יברך על מחויבותה של הרשות הפלסטינית לרפורמה ארוכת טווח ויחזור שוב על תמיכתה של בריטניה בראש הממשלה מוסטפא ובממשלתו. בריטניה הקציבה 10 מיליון לירות שטרלינג (כמעט 46 מיליון שקלים) לסיוע ולתמיכה ברשות הפלסטינית בשנה הכלכלית הנוכחית, דרך הבנק העולמי. התקצוב הזה יעניק תמיכה חיונית לשירותים מרכזיים, למשל באמצעות תשלום משכורותיהם של 8,200 רופאים, אחיות ועובדי רפואה אחרים, במשך חודשיים.

בפגישותיו עם הנשיא עבאס ועם ראש הממשלה מוסטפא, שר החוץ הבריטי ידגיש את מחויבותו להכרה במדינה פלסטינית כזכות שאינה ניתנת לערעור של העם הפלסטיני, וכן כצעד שיתרום לחידוש תהליך השלום, שיסתיים בפתרון שתי המדינות, שמורכב ממדינת ישראל שמתקיימת בביטחון לצד מדינה פלסטינית חיונית וריבונית. כמו כן, במהלך ביקור שיערוך בקהילה פלסטינית, השר יצביע על אי החוקיות של ההתנחלויות בגדה המערבית, ועל העובדה שהן מזיקות לפתרון שתי המדינות.

דייוויד לאמי - שר החוץ של בריטניה
צילום: Lauren Hurley / No 10 Downing Street

Back to top button