צרכנות

מס תשומות

עורך דין מס הכנסה קרדיט יח"צ

המונח מס תשומות הוגדר בחוק מס ערך מוסף בזו הלשון: "מס הערך המוסף שהוטל על מכירת נכסים לעוסק, על יבוא נכסים בידי עוסק או מתן שירותים לעוסק, הכל לצורכי עסקו או לשימוש בעסקו", כלומר מס תשומות הוא מס ערך מוסף שמשלם עוסק בעת רכישת מוצרים ושירותים לעסק שלו לרבות ייבוא נכסים.

עוסק נדרש להעביר לרשות המסים את המע"מ שהוא גובה מלקוחותיו (מס עסקאות) ומשכך הוא רשאי לנכות מס תשומות מתוך תשלומי המע"מ ולעיתים אף לקבל החזר מס.

תנאים לניכוי מס תשומות

ניכוי מס התשומות מותנה בכך שההוצאות ישמשו לצרכי העסק וישולמו במסגרת עסקה חייבת במס, עליה הוצאה חשבונית על פי חוק. במקרה של הוצאה מעורבת, ניתן לנכות חלק מן המע"מ ששולם בהתאם למטרות השימוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניכוי מס תשומות הינו זכות שניתנת לעוסק מטעם רשויות המס, קרי, העוסק רשאי לבחור אם לנכות מס תשומות הכלול בחשבונית ולהכניס את ההוצאות לספריו אם לאו. מנגד, דיווח והעברת מס עסקאות למע”מ הינו חובה.

ניכוי מס על סמך חשבונית פיקטיבית: הגדרה והשלכות משפטיות

חשבוניות פיקטיביות הן חשבוניות שהוצאו שלא כדין, שלא משקפות עסקה או מתן שירות בפועל. דיווח על חשבוניות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מע"מ וחבות מס הכנסה מהווה עבירה פלילית.

סעיף 38 לחוק מע”מ קובע את התנאים בהם יוכל עוסק לנכות מס תשומות, זאת בנוסף לדרישה כי התשומות ישמשו בעסקו של העוסק, לצרכי עסקו וישמשו בעסקה חייבת.

על פי סעיף זה קיימים 3 תנאים:

  1. המס כלול בחשבונית מס שהוצאה לעוסק כדין.
  2. העסקה חייבת במע”מ.
  3. החשבונית הוצאה על ידי הגורם שהיה מוסמך להוציאה.

על העוסק נטל הראיה להוכיח כי מולאו דרישות החוק ועליו לוודא כי החשבונית ערוכה ומפורטת, הוצאה כדין בגין ביצוע עסקה או מתן שירות החייב במס.

עוסק לא רשאי לנכות מס תשומות כאשר לא עומדת מאחורי החשבונית כל עסקה ו/או מתן שירות והחשבונית הוצאה שלא כדין במטרה להתחמק מתשלום מס. עוסק אשר מנכה מס תשומות שלא כדין עובר עבירה פלילית שלצידה עונש מאסר של 5 שנים ובנסיבות מחמירות 7 שנים.

הגנה משפטית במקרים של חשבוניות פיקטיביות על מס תשומות

אם נחקרתם בחשד לניכוי מס תשומות שלא כדין ומתנהלים נגדכם הליכים פליליים ו/או מנהליים, יש לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מעו"ד מע"מ בקיא ומנוסה שידע למזער את נזק בצורה מיטבית ובמקרים המתאימים אף יצליח להביא לסיום ההליכים המשפטיים ללא נקיטה בסנקציות פליליות ו/או מנהליות.

עו"ד מע"מ יוסי חמצני

עורך דין מס הכנסה ומע"מ יוסי חמצני, יוצא רשות המסים, בעל ידע וניסיון רב בליווי וייצוג חשודים ונאשמים בביצוע עבירות של ניכוי והפצת חשבוניות מס פיקטיביות בתיקים מורכבים ובהיקפים גדולים.

בנוסף, מעניק ייעוץ, ייצוג וליווי גם בהליכים מנהליים כגון: פניות לוועדת כופר, שומות, פסילת ספרים, השגות וערעורי מס לבית המשפט המחוזי.

Back to top button