מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כים ביישוב שלומי: "חבל ארץ שלם מופגז ונשרף ולאף אחד לא אכפת"

שישה חברי כנסת סיירו היום (ראשון) ביישוב שלומי עם משפחות המפונים ממטה "נלחמים על הצפון". הסיור התקיים כחלק מ"יום המלחמה על הצפון" שיזמו המשפחות, אשר מתנגדות לקיום הסכם עם לבנון.

בסיור השתתפו חברי כנסת מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, חנוך מלביצקי מהליכוד, אוהד טל מהציונות הדתית, נאור שירי, שלי מירון, מאיר כהן ומשה קינלי טורפז, ממפלגת יש עתיד, כאשר חברי כנסת נוספים ביקשו להשתתף בסיור אך לא יכלו בעקבות סיור של ועדה שהתקיים בצפת.

הסיור התחיל בבניין המועצה בשיחה עם משפחות המפונים, המשיך למפגש עם כיתת הכוננות, משם הגיעו לחנות הסופר הפתוחה בישוב לשעת חירום, ואחריה לתחנת הריענון עבור החיילים, אותה הקימו תושבי היישוב. בהמשך הסיור התקיים מפגש עם התושבים שלא התפנו מביתם, אשר סיפרו לחברי הכנסת על החיים בצל אזעקות מדי יום, כאשר בכל רגע נתון ישנו חשש ממשי לנפילות ופגיעות בביתם או בסמוך אליו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתום הסיור קיימו משפחות המפונים הצהרה לתקשורת, בה הן הודיעו על אולטימטום, תאריך בעוד כחודש מהיום, כאשר לאחריו הן יעלו לצפון ויקימו "עיר אוהלים" על הגבול, במטרה לקדם את הגבול לתוך לבנון ולהקים בה רצועת ביטחון.

מתן דודיאן, מפונה משלומי וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", מסר: "כבר למעלה מתשעה חודשים שאנחנו עקורים מהבית, והיה לי חשוב להעביר את המסר הזה לחברי הכנסת, שאנחנו לא עקורים לשווא. אנחנו מוכנים להיות מחוץ לבית, אבל רק עם מטרה".

לדבריו, "זאת ההזדמנות לצה"ל לצאת למערכה נרחבת בצפון. רק מלחמה יזומה מצד ישראל, שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך לבנון תהיה שווה חודשים של פינוי. לא נסכים לחזור להיות ברווזים במטווח", אמר.

חה״כ נאור שירי (יש עתיד) מסר: ״אי אפשר להסביר את המציאות בה במשך תשעת החודשים של המלחמה, הממשלה פשוט בוחרת להפקיר את תושבי ותושבות הצפון. חבל ארץ שלם מופגז ונשרף, התושבים שבחרו להשאר לא מקבלים שירות בסיסי מצד המדינה – החל משירותי רפואה, ושירותי דואר וכלה בפיצויים לעסקים העצמאיים. מדיניות הזלזול וההפקרה חייבת להפסק. נמשיך להיאבק ולהעלות את הבזיון שמתרחש בצפון בוועדות הכנסת".

ח"כ משה קינלי טורפז הוסיף: "התלמידים בשלומי הפסידו את שנת הלימודים הנוכחית. הם לא יכולים להפסיד גם את השנה הבאה. לצד ההפקרות הבטחונית והזנחת התושבים המפונים כבר תשעה חודשים מביתם ללא אופק חזרה. הפעלת מערכת החינוך ודאגה לכל תלמיד ותלמידה שילמד באופן נאות – חייבת לעמוד בראשי סדרי העדיפויות".

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) ציין: "במחויבות שלנו להשבת תושבי הצפון בביטחון לבתיהם אין קואליציה ואין אופוזיציה. פגשתי במקום אנשים גיבורים אחד אחד. את תושבי הצפון צריך להחזיר כשאין מולם אוייב. רק בניצחון האויב".

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) סיכם: "הדבר הראשון שצריך לעשות זה להחזיר את התושבים לצפון. זה לא יקרה בלי שינוי מהותי של המצב הבטחוני דרך פעולה עצימה בשטח לבנון וגביית מחיר בקרקע – רצועת בטחון קבועה שתישאר בשליטה ישראלית".

חברי כנסת - יישוב שלומי
צילום: מטה ״נלחמים על הצפון״
חברי כנסת - יישוב שלומי
צילום: מטה ״נלחמים על הצפון״
חברי כנסת - יישוב שלומי
צילום: מטה ״נלחמים על הצפון״
חברי כנסת - יישוב שלומי
צילום: מטה ״נלחמים על הצפון״

Back to top button