מבזקיםצבא וביטחון

אל"מ אליאב אלבז נכנס לתפקיד מפקד בית הספר לקצינים

אל"מ אליאב אלבז נכנס לתפקיד מפקד בית הספר לקצינים (בה״ד 1) ומפקד חטיבה 261 במקומו של תת-אלוף יהודה ואך, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות, ועתיד להיכנס לתפקידו כמפקד עוצבת 'סיני' (אוגדה 252). טקס החילופים נערך הערב (ראשון) במחנה "לסקוב" בראשות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני: "יהודה, תקופת פיקודך על בה״ד 1 התאפיינה בחתירה מתמדת לתיקון וחיזוק רוח-הלחימה ותרבות המביאה לניצחון, וכן זכית להילחם עם גדודי המילואים של הבה״ד. אין ספק שהטבעת חותם משמעותי ועמוק מאוד על בה״ד 1, פרצת דרכים מובילות חדשות שעלינו להמשיך ולמסדן. תודה על שלוש שנות פיקוד, מנהיגות והובלה ובהצלחה בפיקוד על אוגדה 252״.

״אליאב, אתה מגיע עם תרמיל מלא בניסיון מבצעי ופיקודי עשיר ומגוון מאוד. אתה מביא עימך ניסיון הדרכתי מגוון על סדיר ומילואים. סטנדרט מקצועי של יסודות איתנים תוך ירידה לפרטים ודוגמא אישית ייחודית. אין לי ספק שכישוריך הייחודיים יהיו לברכה לבית הספר לקצינים ולפיקוד האימונים וההכשרות כולו", הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד בית הספר לקצינים וחטיבה 261 היוצא, תת-אלוף יהודה ואך: "בשלוש השנים האחרונות נפלה בחלקי הזכות לפקד על המקום המופלא הזה, כאן בין כותלי הבה״ד ובמלחמה בעזה, מיטב הנוער של עם ישראל ושל מדינת ישראל. מסירות, שליחות, אומץ וענווה – זוהי תמצית הפיקוד בעם ישראל. מאברהם אבינו, דרך גדעון השופט, בר כוכבא, טרומפלדור, לוחמי תש״ח ועד ימינו אנו״.

עוד אמר: ״בחודשים האחרונים גיליתי אתכם יחד, עם ישראל כולו, גיבורים ואריות בחזית הלחימה, צועדים מלפנים. אתם מוכיחים לכולם שאתם ראויים ואתם יכולים. אליאב, אנו צועדים יחד שנים רבות, אתה קצין יסודי, אמיץ ומפקד בגובה הלב. גאה על הזכות שהייתה לי לפקד עליכם".

מדברי מפקד בית הספר לקצינים וחטיבה 261, אלוף-משנה אליאב אלבז: "כאן, במרחבי בית הספר לקצינים, במשך עשרות שנים, מטפחים ומגדלים את האנשים שמהווים דוגמא ומופת לחברה ישראלית בריאה. חובתנו להכשיר את אנשינו ליחסי רעות ולכידות שמי ייתן וילוו אותם לא רק בשדה הקרב, אלא גם בחייהם האזרחיים. בהזדמנות זו אשתתף בצער משפחות הנופלים ואתפלל להחלמת הפצועים בגוף ובנפש״.

עוד אמר כי ״יהודה היקר, זו פעם שלישית שאנחנו נפגשים בתפקידים חופפים בצבא, הייתה לי הזכות ללמוד ממך כסגן עת היינו קצינים צעירים בחטיבת הצנחנים, הייתה לי הזכות להחליף אותך בפיקוד על חטיבה 646, ויש לי הזכות להחליף אותך היום. כבן הדרום, אשר גדל והתחנך ברחבי הנגב, זכורים לי היטב צעדיי הראשונים כאן בבסיס לפני 23 שנים, אין גאה ממני לקבל את הפיקוד על בה"ד 1, בית הספר לקצינים של צבא ההגנה לישראל".

מפקד חדש לבית הספר לקצינים וחטיבה 261
צילום: דובר צה״ל
מפקד חדש לבית הספר לקצינים וחטיבה 261
צילום: דובר צה״ל
מפקד חדש לבית הספר לקצינים וחטיבה 261
צילום: דובר צה״ל
מפקד חדש לבית הספר לקצינים וחטיבה 261
צילום: דובר צה״ל
מפקד חדש לבית הספר לקצינים וחטיבה 261
צילום: דובר צה״ל
מפקד חדש לבית הספר לקצינים וחטיבה 261
צילום: דובר צה״ל

Back to top button