מבזקיםמשפטי/פלילי

מכתב ההתראה לגלית דיסטל – ״התנצלי, או שנפנה לאמצעים משפטיים״

היום (שני), פנו באי כוחו של עמרי רונן, עורכי הדין דן אלדד ומושיקו פרץ, בשם סרן במיל' עמרי רונן, ממובילי אחים לנשק, לחברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד), לאחר שזו פרסמה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) פרסום בו קראה לרונן 'ערב רב', והאשימה אותו שידיו 'מגואלות בדם'. פרסום זה מהווה הסתה לאלימות כלפי רונן, ופגיעה בשמו הטוב שאף מעמידה אותו, ואת חבריו לארגון בסכנה ממשית.

"סימנת סימן של מטרה על מצחו של עו"ד עמרי רונן, מתוך כוונה, או לפחות מתוך מודעות בדרגה הגבוהה ביותר לכך שאפשר שלפחות אחד מהקהל הרב השותה את דבריך בצמא – יקום וייעשה מעשה נורא, כלפיו או כלפי מי מחבריו לארגון, אנשים רבי זכויות בגין פעילותם בעבר ובהווה. החמרת לעשות והזכרת את ילדיו של מרשנו, כדי שידע שגם הם עלולים להיפגע, ולהבא ישתוק". כך נכתב במכתב.

בנוסף, כותבים במכתב עוהה"ד אלדד ופרץ, שבעבר עבדו במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה " עמרי רונן הוא אדם שכל חייו הם נתינה לחברה ועשייה למען הציבור. הוא הקים עמותה שעוסקת בהנחלת ערכי הציונות לנוער, הוא התנדב בעבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים ב"נווה אייל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד רונן התמחה במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, והיה אחד המתמחים המוכשרים, המחוייבים, והערכיים שזכינו לעבוד איתם. היה לו חלק בהישגי המחלקה במאבק בשחיתות השלטונית, תוך הקפדה על הגינות מוחלטת ושמירה על זכויות חשודים ונאשמים.

עמרי ראה בעבודה בתחום זה שליחות, כדי לקדם מדינה תקינה יותר וחברה צודקת יותר. באדם זה בחרת לפגוע, בו ובשמו הטוב, ולסכן אותו כשאת מציירת אותו כלא פחות מאשר מחבל הרסני, שהוביל לטבח, וידיו מגואלות בדם".

לצד זה, המכתב נוסח ברוח של פניה על מנת להרגיע את הרוח הציבורית ולא להלהיטה, כאשר נפתח במילים: "תכליתה של פניה זו אליך היא כמובן להעמידך על כוונתו של מרשנו לנקוט באמצעים המשפטיים המתאימים בעקבות מעשיך, ולהתריע על כך, כדי לאפשר את הסדרת העניין ללא הליכים משפטיים. אנו נוקטים בצעד זה לא רק על פי המקובל והראוי במקרים כאלה, אלא גם בשל האינטרס הלאומי בהרגעת הדיון הציבורי ובכיוונו למישורים ענייניים".

לצד זה, מובהר בו באופן ברור שאם לא תבחר ח"כ דיסטל אטבריאן להתנצל ולהסכים על סכום כסף שתתרום למטרה ציבורית שתאותר יחדיו, יאלצו עו"ד אלדד ופרץ לפנות לערכאות משפטיות.

גלית דיסטל אטבריאן (סיעת הליכוד)
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button