חדשות הארץמבזקים

"עד שהצפון יחזור לפרוח": הושקה תוכנית לליווי יישובי הצפון

אתמול (ראשון) במפגש בישוב איילת השחר של אנשי החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, עם עשרות ראשי ראשויות והנהגות יישובים בצפון הושקה תוכנית שתסייע לחיזוק החוסן הקהילתי בישובי קו העימות בצפון.

התוכנית שהושקה תתוקצב בסכום התחלתי של 20 מיליון ש״ח מתקציב משרד ההתיישבות ותפעל לחיזוק החוסן הקהילתי של הקהילות המפונות בדומה לעבודתה של מנהלת תקומה ביישובי עוטף עזה. במהלך הכנס שהתקיים אתמול דנו המשתתפים באתגרים הקהילתיים השונים איתם מתמודדים יישובי הצפון וכיצד באפשרות החטיבה להתיישבות לסייע בצליחתם.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק נאמה בכנס ואמרה: "אני קודם רוצה לבקש ממכם תושבי הצפון סליחה. הסיטואציה היא סיטואציה קשה. והמצב שאתם נמצאים הוא קשה מנשוא, ואני קודם רוצה להביע את ההשתתפות והצער מהמצב ואני לא אשקוט ולא אנוח עד שנפתור את המצב הזה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפה השרה: "במסגרת הסיטואציה הקשה הזו אנחנו ככלל במשרד ההתיישבות והחטיבה להתיישבות מאוד מאמינים בכוח של הקהילה, אני מכירה את זה גם בחיים האישיים שלי שאני גם חיה בקהילה. וכשעברנו רגעים קשים אני יכולה לומר שמה שהחזיק אותנו זה התמיכה שקיימת בתוך הקהילה.״

״זו שיטת העבודה שלנו ולכן התעקשנו להשיג תקציב בדיוק לדבר הזה. לבנות את החוסן הקהילתי מתוך הבנה שאם לא תהיה קהילה גם לא יהיו אנשים וצריך להשקיע בקהילה למרות כל הקושי הזה ואני מאוד מקווה שהרעיון הזה יצליח וישא פרי״, אמרה לסיום.

״אפשר לא להסכים עם השרה, לא לאהוב את העמדות שלה ושל מפלגתה אבל אי אפשר להתכחש לתוצאות בשטח של עובדי החטיבה להתיישבות, שעושים עבודה נפלאה עם היישובים בצפון״, אמר ראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר, "תמיד אפשר לעשות יותר, אבל אני רוצה להגיד תודה לכל עובדי החטיבה על כל העבודה, ואני לא נחשב לאחד שמחלק מחמאות סתם".

גאל גרינוולד ראש החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית סיכם את הכנס ואמר: ״המלחמה גובה מכולנו מחירים גבוהים, לכולנו לא פשוט לראות את הצפון מפונה ובוער, אך יש כאן קהילות חזקות ויש כאן עובדי חטיבה מעולים ובעבודה משותפת של כולנו נוכל לשקם את הצפון, ולחזק את הקהילות שנפגעו".

גרינוולד הוסיף: "צריך להגיד תודה רבה בראש ובראשונה לכם התושבים, לשרת ההתיישבות אורית סטרוק ולהנהגות היישובים שמתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים בחזיתות שונות. אנחנו בחטיבה להתיישבות עושים מאמצים גדולים בדרום ומעכשיו ניקח חלק משמעותי גם בחזרת התושבים ובשיקום הצפון ונמשיך לפעול יחד אתכם עד שהצפון יחזור לפרוח."

ליווי ישובי הצפון
צילום: החטיבה להתיישבות
ליווי ישובי הצפון
צילום: החטיבה להתיישבות
ליווי ישובי הצפון
צילום: החטיבה להתיישבות

Back to top button