חדשות הארץמבזקים

ברוכים הבאים: למעלה מ-100 עולים חדשים מצרפת נחתו היום בנתב”ג

ברוכים הבאים לישראל: קבוצה של למעלה מ-100 עולים חדשים מצרפת נחתה היום (שני) בנתב”ג בטיסה מיוחדת של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. רובם הגיעו בטיסה קבוצתית מאזור פריז ועוד קבוצה הגיעה מערים שונות ברחבי צרפת. בכך נפתחה עונת העלייה שבמהלכה ינחתו הקיץ בישראל אלפי עולים חדשים מרחבי העולם. את טיסת העולים מצרפת, מתרומת ידידים אוהבי ישראל בעולם, ליווה ראש משלחת הסוכנות היהודית בצרפת, עמנואל ציון.

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, מאז שבעה באוקטובר עלו ארצה כ-22,000 עולות ועולים מעשרות מדינות מסביב לעולם, ביניהם כ-800 עולים חדשים מצרפת, אשר נקלטו ברחבי הארץ. העיר המובילה בקליטת עלייה מצרפת היא ירושלים (198 עולים) ולאחריה נתניה (177 עולים) ובמקום השלישי – תל אביב (96 עולים).

עוד עולה מהנתונים כי מאז פרוץ המלחמה נרשם זינוק דרמטי של 510% במספר הנפשות שפתחו תיקי עלייה מצרפת ומאז 7/10 ועד היום נפתחו תיקי עלייה לכ- 6,440 נפשות מצרפת, לעומת 1,057 נפשות בתקופה המקבילה אשתקד. במרכז העלייה הגלובלי של הסוכנות היהודית בירושלים, המופעל בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, מדווחים על המשך מגמת ההתעניינות בעלייה גם בימים האחרונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחודשים האחרונים נשלחו לצרפת יועצי קליטה מטעם משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית כדי לתגבר את הפעילות של שליחי הסוכנות היהודית במדינה, זאת הודות למערך הליווי שהוקם במשרד בהנחיית השר אופיר סופר. העולים יזכו למעטפת ליווי גם על ידי מרכז העלייה הגלובלי ובכך יקבלו סיוע החל משלב פתיחת תיק העלייה ועד הנחיתה בישראל.

רוב העולים בטיסה הקבוצתית שנחתה היום הם משפחות צעירות עם ילדים שעולות לקראת שנת הלימודים בספטמבר. העולה הצעירה ביותר היא פעוטה בת פחות משנה ואילו העולה המבוגר ביותר בשנות ה 70 לחייו.

עם נחיתתם התקבלו העולים בנתב”ג על ידי שר העלייה והקליטה אופיר סופר ומנכ”לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״אנחנו מקבלים בברכה את העולים מצרפת שהחליטו דווקא עכשיו להגיע לישראל. הבחירה של יהודים רבים מרחבי העולם לעלות לישראל ולהיות חלק מהסיפור הציוני ובמיוחד בעת מלחמה מרגשת ועוצמתית. מאז ה-7 באוקטובר נחשפנו לסולידריות וחיבוק חזק מיהודי התפוצות בכל דרך, אך בחירתם של למעלה מ-22 אלף שעלו עד כה היא האמירה הציונית החזקה ביותר.

בשנה האחרונה עמלנו רבות על שלל תוכניות קליטה חשובות בליווי האישי, בדיור, בהשכלה הגבוהה, בעברית ובמעטפת הקהילתית שיסייעו לעולים ויקלו עליהם להשתלב בישראל. יחד עם השותפים מהמוסדות הלאומיים וארגוני העלייה נמשיך לפעול להנגיש את העלייה ולגרום ליהודים רבים להגיע למדינת ישראל.”

מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ: ״ברוכים הבאים הבייתה. הבחירה לעלות, דווקא עכשיו, היא ביטוי לאהבה העצומה שלכם למדינת ישראל. מאז שפרצה המלחמה, אלפים רבים של עולים חדשים – ביניהם משפחות ועולים בודדים, בחרו לעלות ארצה ולבנות כאן את עתידם.״

״הסוכנות היהודית תמשיך לחזק את הקהילות היהודיות ברחבי העולם ולסייע לכל יהודי שירצה לעלות, מכל מקום בעולם, יחד עם שותפיה. העלייה היא אבן היסוד שעליה בנויה המדינה. יחד, נמשיך לבנות את מדינת ישראל ולחזק את חוסנה״, הוסיפה.

עולים - צרפת
צילום: משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית
עולים - צרפת
צילום: משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית

עולים - צרפת

עולים - צרפת
צילום: משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית
עולים - צרפת
צילום: משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית

Back to top button