מבזקיםתאונות דרכים

״להפחתת יוקר המחייה״: הצעת חוק מקורות האנרגיה אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק מקורות אנרגיה. 36 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. לפי הצעת החוק, יפרסם משרד האנרגיה, באתר האינטרנט של המשרד, את רשימת סוגי המכשירים צורכי האנרגיה שניתן לייבא במסלול האירופי בהתאם להצהרה על עמידה בתנאי הנצילות האנרגטית.

יצרן או יבואן המבקשים אישור לייבוא או שיווק של מכשיר צורך אנרגיה על פי הצהרה – יוכל להמציא מסמך המוכיח כי דגם המכשיר רשום במרשם אירופי רשמי להיבטי אנרגיה של מכשירים צורכי אנרגיה, ובכך להקל משמעותית את הנטל המוטל עליו.

בנוסף ניתן יהיה לייבא בפטור מאישור גם מכשירים שצריכת האנרגיה שלהם היא נמוכה וכזו שלא גורמת לפגיעה במשק האנרגיה, כמו ממירים, מכשירי מיקרוגל, מדפסות, מכשירי רדיו, מחשבים ועוד. באשר למוצרי החשמל הפטורים מאישור נקבע כי הצעת החוק תחול כבר תוך 30 יום מהפרסום ברשומות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באשר לכל מוצרי החשמל האחרים, ההקלות הרגולטוריות תיכנסנה לתוקף ב- 1 בנובמבר השנה, כאשר שר האנרגיה יוכל, בצו באישור ועדת הכלכלה, לדחות את הכניסה לתוקף בתקופה של עד 3 חודשים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת החוק המוצע היא להפחית את יוקר המחיה באמצעות הפחתת הרגולציה על יבוא מוצרי חשמל. במסגרת תיקון מס' 3 לחוק מקורות אנרגיה נקבע כי על יבואן או יצרן המבקש לייבא לישראל ולשווק בה מכשירי חשמל המופיעים בתוספת השלישית לחוק, לעמוד בדרישות חוקיות היבוא האירופיות לעניין דרישות הנצילות האנרגטית ודרישות הספק במצב המתנה.

התיקון האמור הקל על היבואנים והיצרנים בכך שביטל את חובת הבדיקה הפיזית של המכשיר במעבדה מאושרת כדי לבחון את התאמתו לתקן הישראלי טרם היבוא.

הצעת חוק זו מבקשת לקבוע הקלה נוספת, בדרך של המצאת מסמך המוכיח כי המוצר כלול במרשם רשמי באירופה, וזאת חלף צירוף המסמכים שנדרש היבואן לצרף לפי החוק הקיים (Doc או תעודת בדיקה ממעבדה). כמו כן מוצע להסמיך את שר האנרגיה והתשתיות לתת הקלות נוספות לסוגי מכשירים אשר צריכת האנרגיה שלהם נמוכה, ולא תיגרם כתוצאה מכך פגיעה במשק האנרגיה".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button