מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים בביטחון המדינה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים בביטחון המדינה. 38 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 8 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

מוצע להאריך את הוראת השעה המסמיכה את שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה והממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, לקבוע הוראות למניעת או הגבלת פעילות של ערוץ זר, אם שוכנע כי שידוריו פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, עד ליום 30 בנובמבר 2024.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום 2 באפריל 2024 נכנס לתוקפו חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. החוק מסמיך, בהוראת שעה, את שר התקשורת בסמכויות המפורטות להלן, אשר דומות לסמכויות שהיו נתונות לו בתקנות שעת החירום, שיסייעו לו למנוע פגיעה ממשית בביטחון המדינה כתוצאה משידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשל הימשכותן של הפעולות הצבאיות המשמעותיות והמצב המיוחד בעורף ובהמשך לעמדת גורמי הביטחון באשר לצורך להותיר את הסמכויות שנתונות לשר התקשורת בחוק על כנן כדי למנוע פגיעה ממשית בביטחון המדינה כתוצאה משידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל, ובשל העובדה שהוראת השעה צפויה לפקוע בסוף חודש יולי 2024, מוצע כי יוארך תוקפה של הוראת השעה".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button