חדשות הארץמבזקים

משרד הביטחון יקים ועדה ייעודית למתמודדי פוסט טראומה

מתוך הבנה למאפיינים הייחודים של התמודדות נפש והשלכותיה הרחבות על כלל היבטי החיים, מקים משרד הביטחון ועדה ייעודית שתדון בסיוע לפנים משורת הדין, כזה אשר לא ניתן בזכאויות וההטבות הניתנות במסגרת החוק ורפורמת "נפש אחת". הועדה תדון בסיוע במקרים יוצאי דופן עבור נפגעים עם פציעות ראש, נפש, פוסט טראומה ונכויות קשות.

בתקופה הקרובה ימונו חברי הועדה, מקרב אנשי מקצועות הטיפול, הרפואה, השיקום ועוד. חברי הוועדה ייצגו את המשקל הניתן למאפיינים הפסיכוסוציאליים של הפגיעה הנפשית וההתמודדות עם פוסט טראומה כך שתינתן להם תשומת הלב והמשקל הראויים בהחלטותיה העתידיות.

הקמת הועדה נעשית כחלק מההערכות אגף השיקום במשרד הביטחון להתמודדות עם העלייה בהיקף הנפגעים בנפש. מ 7 באוקטובר מטופלים באגף 9,400 פצועים ופצועות, ו- 36% מהם מתמודדים עם תגובות נפשיות ופוסט טראומה. על פי התחזיות באגף השיקום צופים כי עד סוף 2024 יקלטו 14,000 פצועי "חרבות ברזל", כ- 5,600 מהם יתמודדו עם תגובה נפשית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כנציג ציבור מונה השבוע פרופ' יוסי לוי בלז פסיכולוג קליני, חוקר, חבר במועצה הלאומית למניעת אובדנות וראש המרכז לחקר האובדנות והכאב הנפשי במרכז האקדמי רופין.

Back to top button