תנועה ותחבורה

פרויקט הענק מתקרב לביצוע: חוק המטרו אושר בוועדת הכנסת

חוק המטרו, שאותו מקדמת שרת התחבורה מירי רגב, אושר היום (שלישי) בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה בשנה האחרונה דיונים רבים על נוסח חוק המטרו, בהובלת נציגי רשות המטרו במשרד התחבורה, משרד האוצר, משרד המשפטים ומינהל התכנון. במאמצים משותפים של כל השותפים לפרויקט, אושר היום החוק בוועדה לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: ״אני שמחה על שהבאנו לאישור חוק המטרו על ידי ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר. אישור חוק המטרו והעברתו למליאת הכנסת הוא שלב חיוני בהתקדמות המגה-פרויקט הלאומי החשוב הזה, שיביא רווחה תחבורתית לכל תושבי מרכז הארץ, בהיקף שטרם נראה כמוהו בישראל״.

עוד אמרה: ״אנחנו מציינים היום את השלמתו של תהליך מקצועי מורכב, ששיתף גורמים רבים בהובלת רשות המטרו במשרד התחבורה. החוק החדש מייצר סט כלים אפקטיבי להצבת הפרויקט בראש סדרי העדיפויות של גופי התשתית ושל שותפינו ברשויות המקומיות, כנדרש מפרויקט כה מרכזי שישפיע על חייהם של מיליוני אזרחים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אישור החוק הוא שלב משמעותי בקידום פרויקט המטרו, ומסייע להגדיר את תהליכי העבודה בפרויקט מול רגולטורים וגופי תשתית שונים במטרה לייעל ולהאיץ את תהליכי התכנון והביצוע בפרויקט, הנחשב לגדול והמורכב ביותר שבוצע עד היום בישראל. רשת המטרו תכלול שלושה קווים, 150 ק"מ מסילות תת קרקעיות ו-109 תחנות. הרשת תחבר 24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן וצפויה להוביל כ- 2 מיליון נוסעים ביום.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה בהובלת השרה מירי רגב מחויב לפעול לשיפור חיי אזרחי מדינת ישראל, להפחית משמעותית את הגודש בכבישי גוש דן, ולהוריד את יוקר המחיה באמצעו מעבר לתחבורה ציבורית יעילה ואמינה״.

״לשם כך אנו מקדמים את הקמתה של רשת המטרו, שיחד עם רשת הרכבות הקלות וקווי האוטובוס התומכים, תחבר את כל ערי מטרופולין תל אביב ברשת של קווי תחבורה ציבורית תוך חיבוריות וקישוריות מלאות. זהו חזון שאפתני אך אנו דואגים שהוא יתקדם בקצב מהיר ויהפוך למציאות כבר בשנים הקרובות״, הוסיף.

שרת התחבורה - מירי רגב
ארכיון. צילום: שבתאי, טל הפקות וידאו

Back to top button