חדשות הארץמבזקים

17 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום (שלישי) בטקס בו הושבעו 17 שופטים ורשמים בכירים. הטקס נערך בבית הנשיא, במעמד ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, וסגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין. בטקס, הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה 17 שופטים ורשמים בכירים: חמישה עשר שופטים לבתי הדין האזוריים לעבודה, שופטת לבית משפט השלום ושופט נוסף לבית המשפט לתעבורה.

״אני מודאג ומוטרד מהעימות המתמשך והמיותר סביב מערכת בתי המשפט והמינויים – במיוחד לבית המשפט העליון.״ אמר נשיא המדינה. ״בחודש האחרון מינינו והשבענו כאן כמעט מאתיים שופטים. אחרי הידברות, הבנה והסכמה. מה שמוכיח שזה אפשרי. העם בישראל משווע לכך שכולם ישאירו מאחור את מחלוקות השנה שעברה ויתעסקו בדברים הכי קריטיים וקיומיים״, הוסיף.

עוד אמר: ״למדינת ישראל לא חסרות בעיות. עומדים בפנינו אתגרים עצומים. אסור, פשוט אסור!, שנגיע שוב לקיטוב, לטלטלות ולפילוג הפנימי שעלולות להחליש אותנו כפי שהחלישו אותנו לפני שבעה באוקטובר. אני שב ואומר לכם, מכובדי חברות וחברי הוועדה לבחירת שופטים: עם קצת מאמץ וקצת רצון אפשר וצריך להגיע להסכמות, למלא את השורות במערכת המשפט, ולשמור על חוסנה על יציבותה וממלכתיותה של מערכת בתי המשפט״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״עליכם להיות מקצועיים, רגישים וקשובים. להעמיד את טובת המדינה ואזרחיה ואת מרותו ומוראו של החוק לנגד עיניכם, ובה בעת – לראות כל אזרחית ואזרח את כאבם ואתגריהם, את עברם, ולא פחות חשוב – את עתידם. זו משימה עצומה, שליחות של ממש, ואנחנו מאחלים לכם היום הצלחה רבה״, הוסיף הרצוג.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר כי ״למרות הימים הקשים העוברים על כולנו, אנו נדרשים להמשיך ולהבטיח את מתן השירות המשפטי ההולם גם בתקופה זו, ולעשות מאמץ גדול כדי להביא למינויים של השופטים הדרושים לערכאות השונות. אנו משלימים היום את השבעתם של השופטים שמונו על ידי הוועדה לבחירת שופטים בחודשים האחרונים – 162 במספר, אשר מונו כולם בהסכמה כללית בין חברי הוועדה לבחירת שופטים״.

עוד אמר: ״בזכות ההסכמה אליה הגענו, התמנו לראשונה שופטים מקבוצות אוכלוסייה שעד כה התקשו להגיע למעמד הזה. זה דבר שאינו ברור מאליו, ושנחשב כמעט בלתי אפשרי עד לא מזמן. גם היום נמצאים איתנו כאן שופטות ושופטים אשר בעבר דרכם לכס השיפוט הייתה חסומה, חרף יכולותיהם וכישוריהם יוצאי הדופן. אני מבקש, שופטות ושופטים יקרים, לברך כל אחת ואחד מכם. אין ראויים מכם. בחירתכם פה אחד נעשתה בזכות גדולה, ואני משוכנע שדרככם המקצועית על כס השיפוט תוכיח זאת״.

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השולט עוזי פוגלמן הוסיף דברים: ״הבוקר הצהירו אמונים שבעה עשר שופטות ושופטים. כל הצהרת אמונים שנשמעה היום מבטאת חיזוק משמעותי לרשות השופטת, אשר יאפשר לה להמשיך ולהעניק שירות איכותי והכרחי לתושבי מדינת ישראל״.

״רשימת המתמנים היום היא רשימה מגוונת, והיא משקפת את פניה היפות של החברה הישראלית. ייצוגן של הקבוצות השונות שמרכיבות את החברה הישראלית במערכת המשפט, לצד הקפדה על אמות מידה של מצוינות מקצועית, מהווים רכיב משמעותי בעיצובה של הרשות השופטת ובשמירה על מעמדה. גיוון זה מאפשר להשקפות עולם שונות להיפגש בין כתלי בית המשפט; הוא יוצר דיאלוג שיפוטי בין חברי המותב; והוא תורם לשיפור ולדיוק ההכרעה השיפוטית. שופטות ושופטים יקרים – אני מאחל לכם הצלחה רבה בתפקידכם, ולכולנו – ימים טובים ושקטים יותר״. אמר לסיום.

נשיא המדינה - יצחק הרצוג
צילום: חיים צח/לע״מ
נשיא המדינה - יצחק הרצוג
צילום: חיים צח/לע״מ
נשיא המדינה - יצחק הרצוג
צילום: חיים צח/לע״מ

Back to top button