מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק: חברות ממשלתיות יחויבו לתרום עודפי מזון לארגוני חלוקה

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ ינון אזולאי, שתחייב חברות ממשלתיות להסכים להתקשר עם ארגון לחלוקת מזון ולתרום מזון עודף. ההצעה תחול על חברות שתחום עיסוקן העיקרי הוא מזון או חברות המנהלות מערך שירותי הסעדה של 500 מנות לפחות ביום במקום אחד.

הצעת החוק המקורית ביקשה לחייב כל חברה הנכללת בקריטריונים שהוגדרו להתקשר עם ארגון לחלוקת מזון, אלא אם קיבלה תצהיר חתום ומאושר מארגון חלוקת מזון לפיו כמות המזון העודף אינה מאפשרת הפעלת מערך עבור איסופו. אולם, במטרה להקל על ההליך ולמנוע נטל ביורוקרטי, החליטה הוועדה כי ארגוני חלוקת המזון הם שיזמו את הפנייה לחברות המתאימות להיקף ואופי פעילותן ואלה יחויבו שלא לסרב להתקשרות, אלא אם נמצאה סיבה מוצדקת לכך.

עוד הוחלט לבקשת משרד הבריאות שהחובה לא תחול על בתי חולים ציבוריים, מחשש להעברת זיהומים ומחלות וכן כי ניתן יהיה להחריג חברות ממשלתיות שלהן מתקן ביטחוני מסווג שהכניסה אליו מוגבלת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר שהתייחס להצעה: "הצלת מזון עודף וחלוקתו לאלה הזקוקים לו היא חובה מוסרית וערכית ועל המדינה למקסם את שיתוף הפעולה עם אותם ארגונים שעושים עבודה חשובה כל כך". יוזם הצעת החוק ח"כ ינון אזולאי* הודה על אישור ההצעה והדגיש את חשיבות פעילותם של ארגוני חלוקת המזון. ח"כ יסמין פרידמן המקדמת גם היא הצעת חוק בנושא קראה בדיון להשקיע יותר תקציבים בהצלת מזון.

רוית דינמז יחזקאל, סמנכ"לית בלקט ישראל בירכה על אישור ההצעה ואמרה: "בשל הצפת הנזקקים אחרי תקופת הקורונה והמלחמה אנחנו מוצאים את עצמינו ללא עתודות מזון להצלה. יכול להיות שהשקעה של תקציבים נוספים תסייע בהצלה וחלוקה של יותר מזון אבל בעת הזו אנחנו לא מבקשים מימון, אלא רק את ההסכמה והנכונות לתרום".

מנתוני לקט ישראל שהוצגו בוועדה עולה כי קרוב ל-74 מיליון ארוחות בשווי של כ- 2 מיליארד ש"ח בשנה נזרקות רק במגזר המוסדי. עוד עולה כי בישראל פועלים היום 12 ארגוני איסוף וחלוקת מזון המאושרים על ידי משרד הבריאות.

ועדת העבודה והרווחה
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ'

Back to top button