מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: ביטול אזרחות של מי שמסית לטרור בזמן מלחמה

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה, את הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של מי שמעודד או מסית לטרור (תיקוני חקיקה), התשפ"ד–2024 של חברי הכנסת דב מלביצקי, אליהו רביבו, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכנסת.

הצעת החוק מבקשת להרחיב את העילות לביטול אזרחות או שלילת התושבות גם במקרה של מי שנדון למאסר בעבירה על סעיף 24(ב) לחוק המאבק בטרור שעניינו פרסום קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, או פרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, כאשר יש בפרסום להביא באופן ממשי לעשיית מעשה טרור. בהתאם להצעה, כאשר עבירה על פי סעיף 24(ב) בוצעה בזמן מלחמה – ניתן יהיה לפעול לשלילת האזרחות או התושבות של אותו אדם.

לעניין שלילת האזרחות המסלול יהיה במסגרת הליך מנהלי, באמצעות פניית שר הפנים ובאישור בית המשפט, או במסגרת הדיון להרשעתו בהליך הפלילי. הצעת החוק מבקשת לתקן גם את חוק הכניסה לישראל ולהוסיף כאמור כי שר הפנים יוכל לפתוח בהליך שלילת תושבות במסלול מנהלי, במידה שאדם הורשע בעבירה הנ"ל, אשר בוצעה בעת מלחמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ חנוך מלביצקי: "במסגרת הצעת החוק נכניס פרמטרים שבהם נוכל לבדוק יישום ולוודא שמי שצריך עושה את תפקידו. זה חוק חשוב, חוק שבא לוודא את הנחישות שלנו ואת המלחמה שלנו בטרור ובתומכי טרור, את זה שלא נאפשר ולא ננרמל את התמיכה בטרור. אני מבטיח לכל משפחות הנפגעים וכל המשפחות השכולות – אנחנו נחוקק זאת כי זה מה שנכון לעשות. עם הכלי הזה וכלים נוספים נילחם בטרור".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות, ובפרט לאחר תחילתה של מלחמת חרבות ברזל, שפרצה בעקבות מתקפת הטרור שהחלה ביום 7 באוקטובר 2023, התגברו המקרים שבהם אזרחים ובעלי רישיון לישיבת קבע בישראל מסיתים לטרור, אם באמצעות פרסום קריאות ישירות לביצוע מעשי טרור ואם באמצעות פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשים אלו, תמיכה בהם או הזדהות עימם.

הצעת החוק המתפרסמת בזה נועדה לטפל במקרים של עידוד טרור והסתה לביצוע מעשי טרור, באמצעות הסדרת סוגיית ביטול אזרחותו או רישיונו לישיבת קבע של אדם שהורשע בביצוע עבירה של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור כאמור בסעיף 24(ב) לחוק המאבק בטרור, ובמעשים אלו הפר אמונים למדינת ישראל".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

Back to top button