חדשות הארץמבזקים

נתניהו באזכרת חללי "צוק איתן": נגביר את הלחץ על החמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכת ״צוק איתן״, בהר הרצל: "אני מחובר אליכם בעבותות של שותפות-גורל וכאב. אני יודע מה אבד לכם, מה עברתם, מה אתם עוברים. אני יודע מה אבד לכולנו. אי אפשר לשמוע את האמירות הללו, שהן חיות כל כך, כאילו נאמרו לפני דקה. אי אפשר שלא לחשוב על כל אחת ואחד מהם – על בנינו היקרים לוחמי צה"ל שהגנו על ביטחון ישראל, ועל האזרחים שחייהם נגדעו בידי אויבינו השפלים."

"יש אמירה שאומרת: 'מלחמות חדשות משכיחות מלחמות ישנות'. אינני מקבל את האמירה הזאת. גם בחלוף עשור, גם בעיצומה של מלחמה, אנחנו לא שוכחים. אנו זוכרים את כולם. אנחנו מצדיעים לגבורתם. אנחנו מבקשים לשמר את סיפורם הנשגב."

"בבוקר שמחת תורה, בשבעה באוקטובר, לנוכח הדיווחים על הטבח המחריד בעוטף עזה הצהרתי במילים ברורות: "אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבב, במלחמה". היה לי ברור שמה שקרה בפעמים הקודמות, לא יקרה בפעם הזאת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"במבצעים הקודמים הנחתנו על חמאס מכות קשות מאוד. חיסלנו אלפי מחבלים, הרגנו מפקדים בכירים, השמדנו גם מנהרות טרור. אבל הפעם, לאור הנסיבות הקיצוניות, נוצרו התנאים ונוצר ההכרח לטיפול שורש. הפעם, הלגיטימציה הפנימית והלגיטימציה החיצונית חברו יחד לאפשר לנו לא רק לגבות מחיר כבד מתוקפינו, אלא בראש ובראשונה ללכת עד הסוף: להשמיד את היכולת הצבאית והשלטונית של החמאס, להשיב את חטופינו ולהסיר כל איום עתידי מרצועת עזה. כשאני אומר ׳הניצחון המוחלט׳ – לזה אני מתכוון."

"השלמת מעגל כזו אירעה בעבר במערכות צבאיות קודמות בתולדות המדינה. ב׳מבצע סיני׳ – מלחמת 'קדש' העמקנו את הישגי מלחמת העצמאות ופעולות התגמול שבאו בעקבותיה. במלחמת ששת הימים ביססנו עוד יותר את קיומנו, באמצעות מהלכים שלא יכלו להתבצע קודם לכן. וכך קורה גם בהווה: שתי מילים – 'סגירת מעגל' – נשמעו שוב ושוב מפי לוחמינו, שחלקם לחמו גם ב'צוק איתן'."

"אלוף-משנה רועי לוי זכרונו לברכה, מפקד היחידה הרב-ממדית, נפצע קשה בקרבות 'צוק איתן'. רועי השתקם, חזר לקרב ולגודל צערנו הוא נפל בשבעה באוקטובר על הגנת קיבוץ רעים. כמוהו נפלו לוחמים ותיקים נוספים, ששוב התייצבו לדגל בפרוץ המערכה ומסרו נפשם למען הכלל. ראיתי בהתרגשות את שלושת אחיו של רב-סרן בניה שראל ז״ל, קצין 'גבעתי', שנפל ברפיח ב'צוק איתן'. יאיר, דוד ויצחק שראל לחמו כעת, כשהם שואבים עוז רוח מן האח הבכור."

"ראיתי את רב-סרן (במיל׳) איתן פונד, בעל עיטור המופת מ'צוק איתן', שב-2014 זינק למנהרת טרור כדי לנסות להציל את חברו הדר גולדין. במערכה הנוכחית איתן מוביל לוחמים צעירים שמחסלים מחבלים, משמידים תשתיות טרור ומבקשים לאתר חטופים בשם הערבות ההדדית."

"ראיתי את לוחמי 'גולני' משמידים את פסל "אסון הנגמ"ש" בשכונת שג'אעייה. אויבינו הקימו את הפסל לאות ניצחון כביכול על 'גולני' במבצע 'צוק איתן' – לאחר ששבעה מחיילינו הגיבורים, ובהם אורון שאול, נפלו בקרב. ב'גולני' לא נשארו חייבים. הם שלחו מסר ברור לחמאס: אנחנו מגיעים לכל מקום – כולל המקום שבו הוקם פסל מתריס זה. ראיתי לוחמים מכל החילות כותבים על פגזי הטנקים, הארטילריה ועל טילי האוויר את שמות חבריהם, שנפלו במבצע 'צוק איתן'. הם מרגישים, שבכך הם מנציחים אותם, סוגרים מעגל ומשלימים את המשימה."

"משפחות יקרות, אזרחי ישראל, ההיגיון המבצעי של מבצע 'צוק איתן' נגזר מתנאי המציאות האסטרטגית הייחודית באותו זמן. ניהלנו אז מערכה כפולה לפגיעה בחמאס, בתחום הצבאי והמדיני כאחד – וכך אנו עושים ביתר שאת, בהיקף גדול עשרת מונים, גם היום כשפנינו להכרעה. הטבח המפלצתי בשבעה באוקטובר טרף את הקלפים. הוא מחייב תפיסה אופרטיבית שונה בתכלית, שלוקחת בחשבון את ניסיונותיה של איראן לחנוק אותנו בטבעת טרור בשבע חזיתות."

"היום יותר מתמיד אנחנו בעיצומה של מערכה ענקית. מערכה על הקיום שלנו. מצד אחד, המשטר הקנאי באיראן שמאיים להשמיד אותנו, כצעד לקראת השתלטות על המזרח התיכון ממנו יוכל לאיים על העולם כולו. מנגד, ישראל הדמוקרטית והחופשית שנחושה להגן על הבית."

"אין לנו שום כוונה להפסיד בעימות זה. אנחנו נמשיך להדוף את ניסיונות הפגיעה בנו מצד איראן וגרורותיה; נוסיף להכות בעוצמה חסרת-פשרות בקמים עלינו לכלותנו; נבוא חשבון עם כל מבצעי מתקפת הטרור עד האחרון שבהם; נמוטט את שלטון הרשע של החמאס; נסכל כל איום עתידי מעזה על מדינת ישראל; ונחזיר את כל חטופינו הביתה."

"החמאס בלחץ. הוא בלחץ גובר כי אנחנו פוגעים בו. מסכלים את מפקדיו הבכירים, מחסלים אלפי מחבלים. הוא בלחץ כי אנחנו עומדים איתן על דרישותינו הצודקות חרף כל הלחצים. זהו בדיוק הזמן כדי להגביר עוד יותר את הלחץ, כדי להשיב הביתה את כל החטופים – החיים והחללים כאחד, ולהשיג את כל מטרות המלחמה.
אנחנו נגביר את הלחץ על החמאס. ונחזיר את כולם – את חטופי שבעה באוקטובר, ואת אורון שאול והדר גולדין, את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד."

"אני גאה בכך שבצוות הממונה על השבויים והנעדרים שבמשרד ראש הממשלה, נמצאת אישה מסורה ויקרה – תת אלוף (במיל׳) ורדה פומרנץ. ראיתם כאן את שמו של בנה דניאל, שנפל במבצע 'צוק איתן'. ורדה מגויסת עם כל הלב והנשמה להקלת המצוקה של אחינו ואחיותינו, קרובי החטופים."

"אני מוסיף ליעדי הניצחון את החזרתם של תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם, ואת שיקום היישובים שנפגעו במלחמה. בשנים שלאחר 'צוק איתן' הנגב המערבי ידע פריחה כבירה. הבאנו לשיא את הצמיחה הדמוגרפית ואת התרחבות הקהילות. וכך נעשה שבעתיים, בעזרת ה׳, עם השגת הניצחון. אני מאחל החלמה שלמה לכל הפצועים – ואני שוב מדגיש, שהניצחון יושג לטובת המטרה הקדושה, שלמענה נפלו הבנים הנפלאים."

"לא מזמן ראיתי זאת בעיניה של רוחמה דוינו, אימו של לוחם ההנדסה הקרבית, מושיקו דוינו ז״ל. אחזתי ברטט בתפילין שלו, ששרדו את הקרב בו נפל מושיקו. הרחתי את ריח אבק השריפה, שלא נמוג מהם, זה דבק בהן ונשאר שם גם לאחר עשר שנים. רוחמה אמרה לי: ׳בזכות האמונה, האחדות ואש השליחות שעוברת בשרשרת הדורות – הניצחון בוא יבוא׳. זכרם של טובי בנינו, נופלי מבצע 'צוק איתן', גיבורי ישראל, יהיה נצור עימנו לדורי דורות״.

בנימין נתניהו - טקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן״
צילום: חיים צח / לע״מ
טקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן״
צילום: חיים צח / לע״מ
טקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן״
צילום: חיים צח / לע״מ

Back to top button