כלכלהמבזקים

ויליפוד תשלם 11.6 מיליון ש"ח למדינה בשל הפרות של חוק המזון

הממונה על התחרות פרסמה היום (רביעי), להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונת חיוב. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם ג. ויליפוד אינטרנשיונל בע"מ, היא תשלם כ- 11.6 מיליון ש"ח לאוצר המדינה, בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה ובהמלצות מחירי מוצריה לצרכן אצל קמעונאים.

בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים (כפי שמוגדרים ברשימות המפורסמות על-ידי הממונה). הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.

לבסוף, הגיעה הממונה להסכמות לפני כשנה עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון ש"ח לאוצר המדינה. כמו כן לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם החברות: סנו, נטו, דיפלומט, סוגת וטמפו על תשלום עיצומים כספיים בסך כולל של כ- 65 מיליון ש"ח. כעת מפורסמת ההסכמה עם ויליפוד לעיון הציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם ויליפוד, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם ספקים גדולים, מאפשרים אכיפה מהירה ויעילה של הוראות חוק המזון, ומגבירים את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ- 100 מיליון ש"ח. ההודעה המוסכמת על כוונת החיוב מפורסמת כעת להערות הציבור למשך 30 יום.

Back to top button