בריאותמבזקים

מנהלת תקומה: מענק של 300 אלף ש״ח ל- 3 שנים לרופאים שיעלו לעוטף

היום (רביעי) מנהלת תקומה ומשרד העלייה והקליטה ובשיתוף משרד הבריאות מודיעים על תוכנית חדשה לעידוד העסקת רופאים עולים מומחים בחבל התקומה. הרופאים שישתלבו בעבודה בעוטף יוכלו לקבל מענקים של עד 300 אלף שקלים במשך 3 שנים.

מטרת התוכנית היא לעודד רופאים עולים, אשר הינם מומחים ברפואת משפחה, רפואת נשים ומיילדות, רפואת ילדים ופסיכיאטריה, לעבוד במרפאות ציבוריות בחבל התקומה באמצעות מענקים. הוראת שעה זו היא צעד משמעותי נוסף בעידוד רופאים עולים להשתלב בשוק העבודה הישראלי בכלל ולתרום למערכת הבריאות הציבורית בחבל התקומה בפרט.

תנאי הזכאות להשתתפות בתוכנית: רישיון לעסוק ברפואה בישראל ורישיון כרופא מומחה. עולה, אזרח עולה או קטין חוזר אשר לא חלפו יותר משש שנים מיום קבלת מעמד עולה. לא עבד כרופא במערכת הציבורית בחבל התקומה קודם להוראת שעה זו. התקבל לעבודה ברפואה הציבורית המספקת שירותים בחבל התקומה. התחייב לעבוד לפחות 60% משרה בחבל התקומה. התחיל עבודתו מיום פרסום הוראת שעה זו ועד לא יאוחר מ-1.11.2024.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רופאים עולים שיעבדו בלפחות 60% משרה יהיו זכאים למענק שנתי של 100,000 ש"ח למשך שלוש שנים, ועד לסכום כולל של 300,000 ש"ח. סכום המענק בשנה הראשונה יחולק לשני תשלומים – 50,000 ש"ח לאחר חצי שנה והיתרה בסוף השנה. המענק עשוי להיות מחויב במס בהתאם לדין. רופא שיפסיק את עבודתו לפני סיום תקופת ההתחייבות לא יהיה זכאי להמשך המענק.

מנהלת הרופאים הוקמה במשרד העלייה והקליטה בשיתוף עם משרד הבריאות, במטרה להביא לעלייתם לארץ של מאות רופאים שיוכלו להשתלב במערכת הבריאות הישראלית בכלל ולחזק את הרפואה בגליל ובנגב. בראש מנהלת הרופאים שבמשרד העלייה והקליטה עומדת ד"ר אפרת אפללו. מאז ה-7 באוקטובר התקיימו שלושה ירידי רופאים יחד עם ארגון ״נפש בנפש״ בהשתתפות מאות רופאים מתענייני עלייה.

הוראת שעה זו היא צעד משמעותי נוסף בעידוד רופאים עולים להשתלב בשוק העבודה הישראלי ולתרום למערכת הבריאות הציבורית בחבל התקומה.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "התוכנית לעידוד עליית רופאים בחבל ארץ התקומה, היא בשורה של ממש לשיקום האזור. בחצי השנה האחרונה קיימנו ירידי רופאים מוצלחים מאוד בניו יורק וירידי רופאים שהתקיימו לראשונה בפריז ובבואנוס איירס. יחד עם הקמת מנהלת הרופאים במשרד העלייה והקליטה, ישנה כוונה להביא להעלאתם ושילובם של רופאים יהודים רבים במערכת הבריאות הישראלית. מפתיחת המלחמה הגיעו לישראל, עשרות רופאים לסייע במאמץ הרפואי מתוך תחושת שייכות והבעת סולידריות. אנחנו רוצים את הרופאים הללו איתנו כאן בישראל ולשם כך אנחנו פועלים."

שר הבריאות אוריאל בוסו: "התוכנית לעידוד רופאים עולים בעלת משמעות גדולה מאוד עבור אזרחי ישראל ומשיגה כמה מן היעדים המרכזיים במדיניות משרד הבריאות. זהו צעד חשוב בהפרחת חבל התקומה והפיכתו לאטרקטיבי עבור התושבים, בצמצום פערים בין הפריפריה למרכז ובהגדלת כוח האדם המקצועי במערכת הבריאות.״

״התוכנית תסייע בתגבור המערכת ברופאים מומחים ואיכותיים והתמריץ להשתלב בעבודה בעוטף מהווה כלי מצוין למימוש החזון הציוני שאליו אנו שואפים. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה עם משרד העלייה והקליטה והעומד בראשו ועם כל גורם שרואה בחשיבות הנושא. ככל שנוכל להבטיח שירות רפואי שוויוני, בכל אזור גיאוגרפי – כך נוכל להבטיח את יישובה של הארץ על כל חלקיה ואת בריאותו של הציבור כולו״, הוסיף.

משה אדרי, ראש מנהלת תקומה: "במסגרת תכנית החומש האסטרטגית לשיקום חבל תקומה בתחום הבריאות, זיהינו מחסור חמור ברופאים בחבל. על כן, החלטנו לנצל את ההירתמות המשמעותית של רופאים מחו"ל כדי לחזק את שירותי הבריאות בחבל. ההגעה של הרופאים מביאה בשורה חשובה לתושבי חבל תקומה, והשתלבותם תתרום רבות לשיפור מערך הבריאות ולמתן שירותים רפואיים איכותיים לאוכלוסייה המקומית".

Back to top button