מבזקיםמשפטי/פלילי

מעל 221 מיליון ש״ח נגבו מחייבי מס, 119 רכבים עוקלו

רשות המסים ערכה החודש מבצע מע"מ נרחב, כחלק מהגברת הפעילות הגבייתית והעצמת ההרתעה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי משרדי המע"מ הפזורים ברחבי הארץ, בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ומשטרת ישראל, ובמסגרתו טופלו כ- 2,712 עוסקים שצברו חובות למע"מ, נגבו מעל 221 מיליון ש״ח ועוקלו 119 רכבים.

לצד פעולות הגבייה נערכו גם ביקורות בקרב 154 מורי נהיגה. העוסקים שזומנו לביקורות במשרדי הרשות אותרו באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וכלים לניתוח סטטיסטי.

במסגרת הביקורות התגלו ליקויים אצל חלק מהעוסקים, כך לדוגמא במהלך ביקורת למורה לנהיגה מירושלים שפתח את העסק שלו בשנת 2021, מצאו המבקרים כי הוא מקבל תלמידים כבר משנת 2019 וזאת מבלי שיהיה לו תיק עוסק פעיל כנדרש על פי חוק. התיק הועבר להמשך טיפול במשרדי מע"מ ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באשדוד נמצאו שלושה מקרים שונים של מורי נהיגה שרכשו רכבים עליהם הצהירו כי הם משמשים את העסק אך בפועל משמשים את בני משפחתם. כך לדוגמא באחד המקרים, התגלה כי רכב עליו הצהיר העוסק כי הוא משמש ללימודי נהיגה בעצם משמש את אשתו וזאת מכיוון שהרכב "לא נוח לו בשל צורתו" ו"נמוך לו".

במקרה אחר בעיר, עלה כי בבעלותו של מורה נהיגה חמישה רכבים עליהם הצהיר כי הם משמשים להוראה, אך בפועל רק שניים משמשים אותו והיתר משמשים את בני המשפחה שלו.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה ורשות המיסים

Back to top button