מבזקיםמשפטי/פלילי

התחזה לבן משפחת פשע: נעצרו שלושה חשודים בעבירות סחיטה באיומים

חוקרי מחלק נוער חשיפה בימ"ר מחוז ירושלים, מנהלים בשבועות האחרונים חקירה סמויה נגד שלושה חשודים, מתוכם שני קטינים כבני 17-16 תושבי העיר, בחשד לעבירות איומים, הונאה וסחיטתו של צעיר בשנות ה-20 לחייו.
השבוע, הפכה חקירתם גלויה עת נעצרו על ידי בלשי הימ"ר שלושת החשודים.

מחקירת המקרים, עולה כי לאחרונה מכר משותף הכיר לקורבן את אחד המעורבים, חשוד כבן 17. חשוד זה יצר מצג שווא בפני הקורבן כאילו הנו איש עסקים שעיקר עיסוקו בתחום הנדל"ן, ובאמתלה זו גרם לקורבן להעביר לידיו סכום כסף גדול.

בשלב מסוים, חש הקורבן כי הוא נתון לסחיטה והונאה, אז יצר עמו קשר אותו החשוד ואיים עליו להעביר לו סכום כסף נוסף, ואם לא יעשה כך- ישלח אליו גורמי פשע. לאחר מכן, נכנס לתמונה חשוד נוסף, כבן 16, שהזדהה בפני הקורבן בשיחת טלפון כשייך למשפחת פשע מוכרת.
במהלך שיחה זו, הקפיד החשוד לשנות את מבטא קולו על מנת להיחזות כדובר ערבית, וכך המשיכו השניים לסחוט מהקורבן עוד כסף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נודע במהלך החקירה, כי באחד המועדים, לקחו מי החשודים את הקורבן אל סניף השכרת רכב ושם שכרו רכב על חשבונו. בנוסף, אחד החשודים גנב לקורבן את מכשירו הסלולרי ובמטרה לשבש את הראיות, מחק את ההתכתבויות ביניהם. לאחר מכן אף איים על הקורבן כי אם לא ימסור לידיו סכום כסף נוסף, יעביר לגורמים עברייניים את פרטיו האישיים.

בתחילת השבוע, רגעים ספורים לאחר שהקורבן מסר סכום כסף לידי אחד מהחשודים, בלשי מחוז ירושלים עצרו אותו. שעות ספורות לאחר מכן, כבר עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את שני החשודים הנוספים, הקטין ואת אותו מכר משותף שלהערכת חוקרי מחלק נוער חשיפה, ידע על שמתרחש ונטל חלק במעשים הפליליים.

במהלך פעולות החקירה בימ״ר ירושלים התברר כי על פי החשד שלשלו לכיסם החשודים סכום כספי של למעלה מ-100 אלף ש"ח. שלושת החשודים הובאו בפני בימ"ש שנעתר לבקשת המשטרה, והורה על הארכת מעצרם של החשודים לטובת מיצוי פעולות החקירה שנמשכת בימים אלו.

רס"מ יצחק דהן, חוקר במחלק נוער חשיפה בימ"ר ירושלים, ציין: "מעשיהם הפליליים של המעורבים, על אף גילם הצעיר יחסית, הצביעו על כך כי נעשה תכנון מוקדם ומוקפד כיצד להונות אדם תמים ולשים יד על כספו תוך סחיטה ואיומים. נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

סחיטה - איומים - מבצע - מעצר - משטרה
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button