מבזקיםפוליטי / מדיני

גלעד ארדן ינאם היום בדיון מיוחד של מועצת הביטחון

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (רביעי) בשעה 10:00 שעון ניו יורק (17:00 שעון ישראל) לדיון בנושא המצב במזרח התיכון. רוסיה, נשיאת מועבי״ט התורנית, בחרה לקיים את הדיון בדרג של שרים ושר החוץ של רוסיה, לברוב, יישב בראש הישיבה. בתוך כך ישתתפו שרי החוץ של רוסיה, איראן, הונגריה, שוויץ, ולבנון, וראש מטה המזכ״ל יתדרך.

*שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן ינאם בפתח הדיון ויתמקד באיראן בעקבות הבחירות שהתקיימו בה לאחרונה ולאור נוכחות מ״מ שר החוץ האיראני בדיון היום ויתריע בפני המועצה: "אל תלכו שולל אחרי שקר ה״בחירות״ באיראן והנשיא ה״רפורמיסט״ שנבחר בהן. הוא בסך הכל עוד ״בובה על חוט״ שמפעיל אייאתוללה חמינאי. זה שקורא להשמדת ישראל ועומד מאחורי טרור ורצח בכל רחבי העולם.״

לדיון משמעות נוספת מאחר ומחר נציין 30 שנה לפיגוע של איראן וחיזבאללה בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה בו נרצחו 85 אזרחים. השגריר ארדן יציג בדיון את תמונת השעון שהציב המשטר האיראני בטהרן ובו הספירה לאחור עד לחיסולה של ישראל ויקרא למועצה להחרים את נציגי איראן באו״ם ולדרוש מאיראן להפסיק לקרוא ולפעול להשמדת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אין עוד שום מדינה חברה באו"ם שסופרת לאחור את ימיה של מדינה אחרת כפי שעושה איראן לישראל. אם מועצת הביטחון לא תעשה דבר נוכח האובססיה של איראן להשמדה והרס אז המועצה הזו תאבד אפילו את יכולתה להעמיד פנים שהיא כוח למען השלום. אם העולם יתעלם מהטרור האיראני ומקריאות מפורשות להשמדת עמנו – אז אתם תהיו הבאים בתור".

Back to top button