מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: קיבלו מהביטוח הלאומי כ-1.5 מיליון ש"ח באמצעות מסמכים מזויפים

לאחר חקירה סמויה שהתנהלה על ידי אגף החקירות של הביטוח הלאומי והועברה ליחידת ההונאה במשטרת מחוז ירושלים, הבוקר (רביעי) נעצרו והועברו לחקירה על ידי צוותי החקירה משותפים, 11 חשודים בהגשת מסמכים רפואיים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, במטרה לקבל כספי מדינה במרמה.

החקירה החלה לפני מספר חודשים בעקבות מידע פנימי שהתקבל באגף החקירות של הביטוח הלאומי, במסגרתה התקבל טופס החשוד כמזויף מביתהחולים "איתנים", כשעל הטופס חתום רופא שנראה כי חתימתו זויפה והמסמך לא נכתב על ידו. במסגרת החקירה הסמויה, נודע כי נעשה על פי החשד שימוש גם במסמכים של בית חולים נוסף לטיפול בתשושי נפש, וכן התגבש חשד כלפי חשודים רבים המעורבים במעשי מרמה אלו.

במהלך הבדיקה שנערכה בביטוח הלאומי, נחשפו עשרות תביעות החשודות כמזויפות ואלו הועברו אל יחידת ההונאה שמחוז ירושלים של משטרת ישראל. בימים האחרונים, הוצאו צווי מעצר בבית המשפט נגד המעורבים. להערכת חוקרי ההונאה במחוז ירושלים וחוקרי הביטוח הלאומי, נלקחו במרמה סכום מצטבר בהיקף של כ-1.5 מיליון ₪.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר (רביעי) הפכה החקירה לגלויה, עת פשטו בלשי מחוז ירושלים ואנשי הביטוח הלאומי על בתיהם של חשודים רבים תושבי מרכז הארץ, ועצרו 11 מהם לחקירה. במסגרת החיפושים נתפסו בבית החשודים עוד תביעות מזויפות המוכנות להגשה לביטוח הלאומי. החקירה במשטרה בשיתוף הביטוח הלאומי נמשכת, ובהמשך ייתכנו מעצרים נוספים.

מהביטוח הלאומי נמסר כי "המוסד ימשיך לפעול כדי להבטיח שהקצבאות של האזרחים יגיעו לזכאים ולא למי שמנסים להשיג כספי ציבור במרמה ויפעל להחזרת הכספים חזרה אל קופת המדינה."

Back to top button