מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: סיוע וליווי משפטי לנפגעי כלל עבירות המין

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת חוק הסיוע המשפטי (תיקון – נפגעי עבירות מין), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת מירב מיכאלי. 48 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה. מוצע לקבוע כי סיוע וליווי משפטי לנפגעי עבירות מין, יינתן לנפגעי כלל עבירות המין לפי חוק זכויות נפגעי עבירה, התשס"א-2001.

כמו כן מוצע כי הסיוע והליווי המשפטי בגין עבירות אלה, יינתן כבר משלב פתיחת החקירה המשטרתית. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "פגיעה מינית היא תופעה רווחת מאד במקומותינו. אולם לפי נתוני מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי פגיעה מינית רק כ-10% מהנפגעות והנפגעים בוחרים להגיש תלונה נגד הפוגע על הפגיעה. הרוב המכריע של הנפגעים נרתעים מההליך הפלילי משום שהוא מציב בפניהם קשיים רבים מסוגים שונים."

עדו נכתב בדברי ההסבר: "אלא שהקשיים המתוארים לעיל העומדים בפני נפגעי עבירה בהליכים משפטיים ופליליים אינם מתחילים עם רגע הגשת כתב אישום. יתרה מכך, שלבי החקירה המשטרתית, בחינת החלופות העומדות בפני נפגע העבירה, החלטות הפרקליטות עד להגשת כתב אישום, הם רק חלק מהנקודות המשמעותיות בהם נדרש ליווי וייעוץ טרם הגשת כתב אישום. כמו כן, הקשיים אינם באים לידי ביטוי רק בעבירות המין החמורות המנויות בתוספת לחוק כיום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עורך דין
עורך דין – אילוסטרציה

Back to top button