מבזקיםמשפטי/פלילי

בג״ץ הורה על המשך הקפאת ביקורת מבקר המדינה על כוחות הביטחון

בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) שמבקר המדינה וגורמי הביטחון יעדכנו בנוגע לאפשרות להמשיך באופן הדרגתי את ביקורת מבקר המדינה. זאת לאחר דיון בעתירה התנועה לאיכות השלטון נגד ביקורת מבקר המדינה על אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

העתירה, שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון בשיתוף עם פורום חומת מגן לישראל, ביקשה להשהות את הביקורת על צה"ל ומערכת הביטחון בעת הלחימה, לאור הפגיעה במאמץ המלחמתי, וטענה כי ועדת חקירה ממלכתית היא הגוף המתאים לחקור את האירועים.

בהחלטתם, הורו השופטים נעם סולברג, יעל וילנר ודוד מינץ למבקר המדינה ולמשרד הביטחון, לנהל שיג ושיח בנוגע לאפשרות מימוש שלב א' של הביקורת, הכולל ביקורת המתנהלת בפן המדיני והאזרחי, ולהגיש הודעת עדכון עד ה-28 ביולי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בג״ץ הורה גם למשיבי המדינה להגיש עד ה-31 באוקטובר הודעה מעדכנת בדבר עמדתם ביחס לאפשרות ביצוע שלב ב' של הביקורת, הכולל ביקורת שבה צה״ל הוא המבוקר העיקרי והוא נוגעת לנושאי ליבה מבצעיים מסוימים. בנוסף, הציעו השופטים לצדדים לשקול הגעה להבנות בנוגע לסיום ביקורות הנמצאות בשלבים מתקדמים. צו הביניים שניתן ב-16 ביוני, המקפיא את הליכי הביקורת, יישאר בתוקף עד להחלטה אחרת.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להותיר את צו הביניים על כנו ולהמשיך ולעצור את ביקורת המבקר בעת הזו. עמדתנו נותרה בעינה – רק ועדת חקירה ממלכתית, עצמאית ונטולת פניות, תוכל לרדת לחקר האמת ולספק לציבור את התשובות להן הוא זכאי. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולפעול למען הקמת ועדת חקירה ממלכתית בהקדם האפשרי."

מתניהו אנגלמן - מבקר המדינה
מבקר המדינה. תמונה לשימוש חופשי

Back to top button