מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: הממשלה הייתה עסוקה רק בהפיכה המשטרית והפקירה את הביטחון

בדיון שהתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת על ועדת חקירה ממלכתית, אמר השר שלמה קרעי: "לא תהיה ועדת חקירה שיעמדו בראשה יאיר לפיד, בני גנץ או שלוחיהם בבית המשפט העליון. צריכה לקום ועדת חקירה ניטרלית שתקבל אמון מקסימלי מהציבור." לדברים האלה השיב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אתה צודק, אני אכן לא יכול לעמוד בראש ועדת חקירה ממלכתית, מפני שאני אהיה עד בה".

לפיד המשיך: "כשתקום ועדה היא תזמין אותי ותגיד: ״אדוני איך קרה ששבועיים לפני השבעה באוקטובר עשית מסיבת עיתונאים והתרעת מפני אסון המוני שיעלה בחיי אדם״ – אני אענה לוועדה אני ידעתי כי אני הייתי חשוף לאותם חומרים מודיעיניים שראה גם ראש הממשלה. אני ידעתי מפני שאני קראתי את החומר השחור. אני ידעתי כי אני הייתי אצלו וקיבלתי תדרוך ביטחוני והיה ברור לכל מי שמבין משהו בביזנס הזה שהולך לקרות משהו נורא."

לפיד הוסיף: "רק אתם הייתם כל כך עסוקים בהפיכה המשטרית שהפקרתם את ביטחון ישראל. אתה מעז לעמוד פה ולדבר על החטופים – במשמרת שלך הם נכנסו מתחת לאדמה. אתה לא מתבייש, במשמרת שלך הם מתו. במשמרת שלך הם נלקחו בשב במשמרת שלכם היה השבעה באוקטובר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הדגיש: " אתה רוצה לדבר איתי על החיזבאללה – במשמרת שלי אף אחד לא ירה טילים על מדינת ישראל מהבוקר עד הערב. זה קרה אצלכם מהבוקר עד הערב – מפקירי הביטחון. את זה תחקור ועדת החקירה. זו תהיה עדותי למולה."

יאיר לפיד
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button