מבזקיםמשפטי/פלילי

מבקר המדינה: סמכותו של המבקר לבצע ביקורת אינה עומדת לדיון

ממשרד מבקר המדינה נמסר הערב (רביעי): "במהלך הדיון היום בבג"ץ הובהר על ידי השופטים כי בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שאלת סמכותו של מבקר המדינה לבצע ביקורת אינה עומדת לדיון. כמו כן, השופטים הבהירו בדיון כי סוגיית הקמת ועדת חקירה ממלכתית אין מקומה בדיון זה .

המבקר הדגיש כי " כזכור, הבהרתי זה מכבר כי ככל שתקום ועדת חקירה ממלכתית ייקבעו גבולות הגזרה בין הביקורת לוועדה. עם זאת איש אינו יודע אם ומתי תקום הוועדה ומה יהיו סמכויותיה. משכך, גם סוגיה זו הוסרה מסדר היום על ידי שופטי בג"ץ.

עוד הוא הוסיף: "המיקוד בדיון ובהחלטת בית המשפט היה בשאלה אחת: הקשב הפיקודי שנדרש לצורך הביקורת אל מול ניהול הלחימה. בהקשר לכך, בג"ץ הנחה והמליץ לנהל משא ומתן מהיר הן בהקשר לנושאים שבשלב א' והן לגבי הנושאים הנמצאים בישורת האחרונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן הוא הבהיר: "מבקר המדינה מכבד את החלטת בג"ץ ויפעל לעדכן את בית המשפט עד 28.7.24 באשר לתוצאות המגעים עם הייעוץ המשפטי לממשלה, צה"ל והשב"כ. משרד מבקר המדינה יפעל לקיום המגעים כבר ממחר בכל הנוגע לנושאים הכלולים במסגרת "שלב א'" של הביקורת ונושאים נוספים שהעבודה עליהם לקראת סיום ובהמלצת השופטים ראוי לבחון קידומם. מבקר המדינה מצפה מצה"ל ומהשב"כ לשתף פעולה באופן מלא בשיח כדי לאפשר את השלמת הדוחות, תיקון הליקויים ופרסומם לציבור".

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן
ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button