מבזקיםצבא וביטחון

גלנט: אפשר לעבור ברגע אחד ממאמץ עיקרי בדרום למאמץ עיקרי בצפון

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (רביעי) לגבול הצפון, שם פגש את מפקד אוגדה 146 תת-אלוף יפתח נורקין, מפקד חטיבה 9 רועי מניס ומפקדי הגדודים בחטיבה. השר גלנט קיבל סקירה על פעילות החטיבה להגנת הגזרה ולסיכול מחבלי חיזבאללה.

קודם לכן, השר גלנט נפגש עם ראשי הרשויות באשכול גליל מזרחי, בראשות יו״ר הפורום, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, יחד עם מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא וגורמי המקצוע במשרד הביטחון. שר הביטחון שמע את צורכי התושבים והנחה את הגורמים השונים לספק מענה בחיזוק המרחבים מוגנים ומרכיבי הביטחון ושיקום הנזקים מהלחימה.

בשיח עם לוחמי חטיבה 9 אמר גלנט: "הגעתי על מנת לראות את הכוחות, גם את המילואימניקים, גם את הסדירים והתחושה שלי זה שיש על מי לסמוך. האנשים בכל המקומות – בשדה, בשטח, במפקדות, בלוגיסטיקה עובדים בצורה מרשימה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר: ״אנחנו בינתיים מנהלים במרחב הצפון מלחמה מוגבלת, מה הכוונה מוגבלת? אנחנו מפעילים חלק קטן מהכוח של צה"ל, אבל דברים יכולים לעבור בשנייה, ממאמץ עיקרי בדרום למאמץ עיקרי בצפון וזה יהיה מהיר, מפתיע וחד מאד, זה יכול לקרות גם כתוצאה מפעולה שלהם ואת זה צריך לזכור, זאת אומרת שהצד השני יוזם ודברים קורים מהר, ולכן הנחת העבודה צריכה להיות שמה שיקרה, יקרה בהפתעה, יש זמן קצר ומה שזה אומר, להיות מוכנים״.

השר הדגיש: ״אנחנו למעשה נגיע עוד מעט לצומת – האם אנחנו יודעים להחזיר את התושבים שלנו בתהליך של הסדר, או שצריכים לעשות את התהליך הזה בתהליך מבצעי-מלחמתי, על זה נאמר: לאט במחלפים ומהר באוטוסטרדות – לפני שאתה בוחר את המחלף ואיזה נתיב, תבחר את הדבר הנכון, עלית עליו? צריך לנסוע מהר, ואנחנו מתקרבים לאזור המחלף, לאזור הצומת ושמה יהיו נקודות שיהיה לנו בנקודות האלה, יהיו לנו נקודות החלטה ואנחנו צריכים לראות שאנחנו עושים את הדברים כמו שצריך״.

לסיכום אמר: ״הגזרה הזאת לא קשורה למה שקורה בדרום. זאת אומרת, אם חיזבאללה ירצה להגיע איתנו להסדרה ולהגיע למצב שהוא עוזב עם הכוחות שלו את קו הגבול והמרחבים שמעבר לליטני כמו שקובעת החלטת האו"ם, אז אנחנו נסדיר את זה איתו, זה יכול להיות תוך כדי לחימה בחמאס ולא תוך כדי לחימה בחמאס."

"אם מישהו שם חושב שהוא יפסיק את האש וכתוצאה מזה אנחנו נפסיק כאן את האש והתושבים לא יחזרו, זו שגיאה. אנחנו צריכים להחזיר את התושבים בביטחון, זו המשימה שלנו, שאמא תוכל לגדל את הילדים שלה. את זה אפשר לעשות או בפעולה צבאית, ועל כל המשתמע, יש לזה מחירים לכולם, בעיקר לחיזבאללה וללבנון אבל גם אנחנו נישא במחיר, או להגיע בהסכמה ולמנוע את המצב הזה״.

שר הביטחון יואב גלנט בגבל הצפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בגבל הצפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בגבל הצפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בגבל הצפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button