מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: איסור כניסה למדינה לתומך בהעמדה לדין של אנשי צבא

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון – אי-מתן אשרה ורישיון ישיבה בישראל), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת זאב אלקין. 26 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול שני מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מוצע להחיל את האיסור למתן רישיון כניסה או אשרה לישראל, שכיום קיים על הקורא לחרם על ישראל, גם על אדם שהוא או הארגון או הגוף שהוא פועל בעבורם פרסמו דברים המכחישים את השואה, או שהם פרסמו תמיכה בהעמדה לדין בינלאומי של אזרחים ישראלים בעקבות פעולות שעשו במסגרת תפקידם באחת מזרועות הביטחון של מדינת ישראל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת חוק זו היא לחזק את הכלים העומדים בידי המדינה להתמודד עם פעילותם של גורמים עוינים, הפועלים מתוך השטח שבשליטת מדינת ישראל ומחוצה לה, אשר מנסים לפגוע במדינה, באזרחיה, בנושאי תפקידים מטעמה, בביטחונה, ביחסי החוץ שלה, ובקשרי המסחר שלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המצב החוקי הקיים היום מאפשר למנוע קבלת אשרה ורישיון ישיבה מכל סוג שהוא לאדם שפרסם ביודעין קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל. עם זאת, כלים אלה הינם מוגבלים ואינם מספיקים לשם התמודדות עם שתי פעולות נוספות שמבצעים גורמים עוינים".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button