מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת החוק לחיזוק אבטחת בתי הסוהר עברה בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית, הצעת חוק שיזם חבר הכנסת צביקה פוגל שמטרתה לחזק את אבטחת בתי הסוהר בישראל. ההצעה מבקשת להקנות סמכות לסוהרים לבצע חיפוש על גופו של אדם בסביבת בתי הסוהר, במקרה של חשד סביר לניסיון חדירה או פגיעה במתקן הכליאה. 26 תמכו בהצעת החוק לעומת 0 שהתנגדו.

ההצעה מבקשת להקנות סמכות ללוחמי כליאה לבצע חיפוש על גופו של אדם בסביבת בתי הסוהר במקרה של חשד סביר לניסיון חדירה או פגיעה במתקן כליאה. בדברי ההסבר לחוק נאמר: מאז מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס ב07.10.23, ניצב שירות בתי הסוהר בחזית העשייה הביטחונית, כאשר הוא קולט למתקניו אלפי עצורים כחלק ממאמץ הלחימה בעזה ובאיו"ש.

בנוסף, שירות בתי הסוהר מחזיק במשמורתו מאות אסירים המשתייכים לארגוני פשיעה מסוכנים במדינת ישראל, אשר מנסים להוציא אל הפועל אירועים פלילים הפוגעים בביטחון הציבור. בחלוף השנים, התגברו האיומים הביטחוניים כנגד מתקני שב"ס וסגלו, כולל ירי, זריקת רימונים, וונדליזם ותקיפות ישירות על בכירי הארגון. מתקני הכליאה מהווים מטרה לגיטימית הן עבור ארגוני הטרור והן עבור ארגוני הפשיעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במצב החוקי הקיים, ניתן לבצע חיפוש על ידי לוחם כליאה כלפי מי שאינו אסיר רק בעת מעצר או על מבקר בבית הסוהר, אך אין סמכות מפורשת לביצוע חיפוש ללא מעצר בסביבת בתי הסוהר. הצעת החוק החדשה תאפשר לסוהרים לבצע חיפוש בסביבת בתי הסוהר על גופו של אדם שיש לגביו חשד סביר כי מנסה להיכנס או לחדור לבית הסוהר

ח״כ צביקה פוגל יו״ר הוועדה לביטחון לאומי:"לאור האיומים הגוברים על מתקני הכליאה ולוחמי הכליאה, אנו מחויבים לחזק את יכולות האבטחה של שירות בתי הסוהר ולספק ללוחמי הכליאה כלים נוספים לשמירה על ביטחונם."

הפרות סדר - כלא - התפרעויות - שב"ס
צילום: דוברות שב״ס

Back to top button