מבזקיםפוליטי / מדיני

אושרה הצעת חוק אומנה; ח"כ טור-פז: אנחנו פותרים פה עוול

הצעת חוק אומנה לילדים (תיקון סעיף 15 – הזכות לחינוך לילדים בהשמה חוץ ביתית) של ח"כ משה טור-פז (יש עתיד), באה להרחיב את הזכות לרישום או קבלה למוסד חינוך גם לפנימיות ומשפחות אומנה, כדי למנוע את המצב הקיים בו הילדים שהוצאו מביתם נשארים ללא מסגרת חינוכית למשך תקופה ארוכה.

בדברי ההסבר נכתב: "ילדים המוצאים מבתי הוריהם בשל הצורך להבטיח להם מסגרת מוגנת, שוהים במסגרות חוץ-ביתיות כגון פנימיות או מסגרות לינה אחרות. בין האתגרים העומדים בפניהם, נוסף הצורך למצוא מוסד חינוכי חדש עבורם, שכן תלמידים המושמים במסגרת חוץ-ביתית לומדים בד"כ ברשות מקומית שאיננה מקום מגוריהם המקורי. בשל כך מתעוררים קשיים בשיבוצם במוסד חינוכי במקום מגוריהם החדש ולעתים חולף זמן עד שנמצא להם מוסד חינוכי מתאים".

יוזם החוק ח"כ טור-פז: "הילדים האלה הם לא סתם סטטיסטיקה. ילד, בן חמש או בן חמש עשרה, במצב לא יציב, עובר ממקום למקום, אלו יכולים להיות הילדים של הנרצחים במלחמה הזו, של הילדים שאיבדו בפתאומיות את שני הוריהם ועכשיו הם תלויים בחסדי זרים, המדינה ובירוקרטיה נוקשה. החוק הוא לא חוק שלי, הוא חוק של אותם ילדים התלויים בחסדי הבריות. ילדים שנשארו שבועות בבית וקיוו שהפקיד בעירייה יחון אותם – לא עוד. אמשיך להיות לפה עבור כל אותם ילדים שאין להם מבוגר שידבר עבורם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ משה טור-פז
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button