מבזקיםפוליטי / מדיני

בתמיכת גנץ וליברמן – הכנסת קבעה את עמדתה נגד הקמת מדינה פלסטינית

לאחר דיון והצבעה במליאת הכנסת, התקבלה כעת ההצעה שקובעת את עמדת הכנסת נגד הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. ההצעה מקבעת את עמדתה העקרונית של הכנסת נגד הקמת מדינה פלסטינית. זאת, לאחר ההחלטה מחודש פברואר שקבעה את עמדת הכנסת נגד הכרה בין לאומית חד צדדית במדינה פלסטינית.

ההצעה היא יוזמה של סיעת הימין הממלכתי, שהוביל יו"ר הסיעה ח"כ זאב אלקין. בהצעה תמכו כ-68 חברי כנסת נסת מסיעות הימין הממלכתי, הליכוד, המחנה הממלכתי, ש״ס, יהדות התורה, עוצמה יהודית, ישראל ביתנו והציונות הדתית. תשעה נמנע ולא היו מתנגדים.

יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער: ״ההחלטה נועדה לבטא את ההתנגדות הגורפת הקיימת בעם, להקמת מדינה פלסטינית שתסכן את בטחון ישראל ועתידה. ההחלטה מסמנת לקהילה הבינלאומית שלחצים לכפות מדינה פלסטינית על ישראל יהיו חסרי תוחלת״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נוסח ההצעה המלא: כנסת ישראל מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור. זאת תהיה רק שאלה של זמן קצר עד שחמאס ישתלט על המדינה הפלסטינית ויהפוך אותה לבסיס טרור איסלאמי רדיקלי, הפועל בתיאום עם הציר בהנהגת איראן, כדי לחסל את מדינת ישראל.

עוד נאמר בנוסח הצעת החוק: קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האיסלאם הג'יהאדיסטי על המזרח התיכון.

מליאת הכנסת - כנסת - שרים - מליאה
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button