מבזקיםצבא וביטחון

אושר בקריאה ראשונה: השירות הצבאי לגברים יוארך ל-36 חודשים עד 2029

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה ראשונה, את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 28 והוראת שעה), התשפ"ד-2024. 56 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 44 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת לקביעת וועדה בה תידון. מוצע לקבוע כי ברירת המחדל לאורך שירותו הצבאי של גבר תהיה 32 חודשים, אבל מיום תחילת הצעת החוק עד ליום י"ז בתמוז התשפ"ד (30 ביוני 2029) – תעמוד על 36 חודשים, וזאת במסגרת הוראת שעה.

עוד מוצע להסמיך את שר הביטחון לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, מערכים, יחידות, מקצועות ותפקידים שתקופת השירות הסדיר בהם תהיה קצרה מ-32 חודשים (או מ-36 חודשים במהלך תקופת הוראת השעה), אך לא פחות מ-28 חודשים (או מ-32 חודשים בתקופת הוראת השעה).

בנוסף, מוצע לקבוע כי מי שיידרש לשרת תקופת שירות העולה על 28 חודשים (או 32 חודשים במהלך תקופת הוראת השעה) – יקבל תגמול בעד תקופת השירות שמהחודש ה-29 (או מהחודש ה-33 במהלך תקופת הוראת השעה), ועד תום שירותו הסדיר, נוסף על דמי הקיום המשולמים מכוח פקודות הצבא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ב-1995 תוקן חוק שירות ביטחון ונקבעה לגבי גברים תקופת שירות סדיר של 36 חודשים. בשנת 2015 תוקן החוק פעם נוספת, ונקבע כי משך השירות הסדיר של גברים יהיה 32 חודשים לתקופה קצובה, ולאחר מכן יקוצר ל־30 חודשים. יובהר, כי הארכת השירות הסדיר במסגרת הוראת השעה נדרשת באופן מידי, לצורך עמידה ביעדי צה"ל ולצורך מתן מענה לצורכי הביטחון הקיימים".

עזה - חרבות ברזל - חיילים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button