מבזקיםמשפטי/פלילי

איומים ורימון רסס על ביתו של חקלאי בצפון על רקע עסקת תפוחים

זוג אחים הסתכסכו עם חקלאי על רקע עסקת תפוחים ופנו לחבר בארגון פשיעה גדול מהצפון, שסחט את הקורבן וזרק רימון רסס על ביתו. בתום חקירה של היחידה המרכזית במחוז צפון הוגש כתב אישום בעבירות סחיטה באיומים כנגד השלושה.

במהלך החודשים האחרונים נרקמה עסקה חקלאית שעניינה סחר בתפוחים בין סוחר מהצפון לשני אחים (26 ו-29) תושבי המושב דישון. במהלך ההתקשרות בין הצצדים, נוצר סכסוך עסקי על רקע הרווחים שהיו אמורים להגיע כחלק מהעסקה אך בשל מלחמת חרבות ברזל העסקה לא יצאה לפועל. במסגרת הסכסוך, ניסו האחים לסחוט מהקורבן 580 אלף ש"ח שהיו אמורים להיות רווחיהם מהעסקה.

במסגרת העסקה איימו השניים באופן עקבי על הקורבן בפגיעה בו ובבני משפחתו. עוד עולה כי האחים דרשו מהקורבן להעביר לבעלותם שטח השייך לאביו והגיעו לבית הוריו ואמרו לו "יהיו זריקות רימונים". לאחר שהקורבן לא נענה לסחיטה לאחים, פנו השניים לתושב סאג'ור בן 34 המזוהה עם ארגון פשיעה גדול מהצפון, במטרה שיסייע להן בסחיטת הקורבן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם כניסתו של חבר ארגון הפשיעה למקרה, החל החשוד לסחוט ולאיים באופן עקבי על הקורבן ובמהלך פגישה אמר לו: "אני מכיר אותך ואני שאלתי עלייך ואני יודע הכל, אם מישהו לוקח לי את הכסף אני אוציא לך את הלב ואני יאכל אותו". לאחר האיומים ומהחשש לחייו, נכנע הקורבן לשלם לסוחטים והעביר לרשותם סכום של 50 אלף ש"ח במזומן. לאחר מכן ומשלא שילם לסוחטים סכום נוסף, נזרק לעבר בית של הקורבן ב-5 במאי השנה, רימון רסס שהביא לנזק רב במקום.

לאחר אירוע זריקת הרימון, פנה הקורבן למשטרת ישראל שפתחה בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון ותוך זמן קצר ובתום פעולות חקירה סמויות עצרה את שלושת החשודים במקרה. הבוקר (חמישי) עם סיום שלב החקירה, הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום עם בקשה למעצר השלושה עד תום ההליכים בבית משפט השלום בנצרת בעבירה של סחיטה באיומים.

מדוברות המשטרה נמסר: שוטרי מחוז צפון נלחמים סביב השעון בארגוני הפשיעה המטילים אימה על האזרחים הנורמטיבים. הכוחות תופסים עבריינים בשעת מעשה, מפעילים טכנולוגיות ורחפנים כדי לאתר כלי נשק, לעצור חשודים ולפגוע בפעילות העבריינית של הארגונים.

חיפוש בבית - מעצר חשוד
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button