מבזקיםתנועה ותחבורה

שרת התחבורה החליטה לקדם הקמת תחנת רכבת בעמק חפר

במסגרת ישיבות עבודה מקצועיות שעורכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, עם ראשי רשויות מכל רחבי הארץ, נפגשה השרה לדיון מקצועי יחד עם מנכ"ל משרדה, משה בן זקן, ועם ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, שהציגה את הצרכים של המועצה בתחום התחבורה והתשתיות.

במרכז הדיון עלה הצורך בתחנת רכבת אזורית שתשפר את החיבוריות והקישוריות במקום. שרת התחבורה הנחתה את מנכ"ל משרדה לקיים דיון בשבועות הקרובים לבחינת החלופות של תחנת אחיטוב ותחנת בת חפר, במסגרת פרויקט 'מחברים את ישראל'. זאת בהתאם לזמני ביצוע התחנות, בה יוחלט איזו תחנה תופעל קודם.

לצד זאת, על פי חוות הדעת של כלל גורמי המקצוע, לאחר שתחנת בת חפר תוקם, היא תהיה התחנה הקבועה; זאת משום שמדובר בצומת מרכזית שתיתן מענה לנוסעים לכביש 6 ולנוסעים למסילת מנשה, ותהפוך לאב תחבורתי עם חיבוריות וקישוריות הכולל שבילי אופניים ותחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור המלצת ראש מינהל תשתיות ומנכ"ל נת"י כי יש צורך בהארכת כביש 9 עד לכביש 2, הנחתה שרת התחבורה כי יש לקדם סטטוטוריקה בתיאום מלא עם רשות הטבע והגנים ומינהל התכנון, בעקבות עתיקות שנמצאו במקום תוך ראייה כוללת של כל צרכי האזור, במטרה להביא לרצף תחבורתי בצירים המרכזיים באזור.

בעקבות המצב הביטחוני באזור, הנחתה שרת התחבורה לתת מענה להשלמת המקטע המרכזי בכביש מס'-444 ולקדם את הפרויקט בהקדם האפשרי. בנוסף, הנחתה השרה רגב לבחון פתרונות לקיר האקוסטי בכביש 2 ולערוך ישיבה של המועצה עם הרשות הארצית לתח"צ על מנת לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית במקום.

השרה רגב: "ממשיכים לפעול למען כלל אזרחי ישראל בזמן חירום ובשגרה. חזון החיבוריות והקישוריות שלי יטיב גם עם תושבי עמק חפר שיחוברו לרשת מסילות הרכבת וחיבור לכבישים ראשיים, דבר שיאפשר נגישות תחבורתית, חברתית ותעסוקתית. אני מודה לאנשי המקצוע של משרד התחבורה ולראשת המועצה שיחד נמשיך לקדם פרוייקטים תחבורתיים גדולים".

ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול: "אני מודה לשרת התחבורה, שבעת המאתגרת הזו באזור קו התפר הביעה נכונות להתקדם ולמצוא פתרונות למצוקות התחבורה. אנו סבורים כי בשלב הראשון הקמת תחנת הרכבת באחיטוב היא הדבר המתבקש; התשתית כבר מוכנה ובעלות נמוכה יחסית ניתן להשלים את התחנה כך שתתחיל לפעול כחלק מהמסילה המזרחית כבר בעוד שנתיים. נמשיך לפעול בשיתוף השרה ומשרד התחבורה למען הקמת התחנה. זו תהיה בשורה אדירה לתושבות ותושבי עמק חפר והאזור כולו".

שרת התחבורה מירי רגב - דיון במועצה האזורית עמק חפר
צילום: דוברות משרד התחבורה
שרת התחבורה מירי רגב - דיון במועצה האזורית עמק חפר
צילום: דוברות משרד התחבורה

Back to top button