כלכלהמבזקים

נגיד בנק ישראל: הממשלה נדרשת להתאמות תקציביות של 30 מיליארד ש"ח

נגיד בנק ישראל נשא דברים בכנס נשיאות המגזר העסקי שנערך בתל אביב לרגל איחוד ארגוני המעסיקים תחת נשיאות המגזר העסקי. הנגיד בירך על המהלך המאחד ארגוני מעסיקים רבים, וציין את חשיבותו בעת הזו של אתגרים כלכליים משמעותיים. במהלך הכנס, הציג הנגיד מצגת בנושא "כלכלת ישראל בעת הזו: אתגרים והזדמנויות".

בדבריו, התייחס הנגיד בין היתר למדיניות הפיסקלית האחראית שיושמה בשני העשורים האחרונים. מדיניות זו הובילה לירידה מתמדת ביחס החוב-תוצר עד מתחת ל-60%, מה שהיווה נכס אסטרטגי למשק הישראלי וסייע בהתמודדות עם אתגרים משקיים משמעותיים, כדוגמת מגפת הקורונה והמלחמה הנוכחית.

הנגיד ציין את החשיבות הרבה שיש להמשך שמירה על אחריות פיסקלית, וקרא לממשלה לפעול כבר עתה לתכנון תוואי יורד של יחס החוב לתוצר בשנתיים הקרובות. על מנת לעמוד ביעד זה, הדגיש הנגיד כי ישנו צורך בהתאמות תקציביות בעלות אופי פרמננטי בהיקף של כ-30 מיליארד ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנגיד שב והדגיש כי על הממשלה לנקוט בצעדי ההתאמה הנ"ל גם אם אינם פופולריים, שכן אי-עמידה מלאה בהתאמות הפיסקליות הנדרשות, או עיכוב באישור התקציב, עלולים להוביל לעלייה נוספת בפרמיית הסיכון של ישראל, ולהגדיל את תשלומי הריבית על החוב הממשלתי, ולפגוע בצמיחה הכלכלית.

נגיד בנק ישראל - פרופ' אמיר ירון - כנס “Hoover Monetary Policy Conference” - קליפורניה
צילום: דוברות בנק ישראל

Back to top button