צרכנות

מסע הלילה: סיפורם של נהגי המוניות המחברים בין הצפון לנתב"ג

קרדיט תמונה FREEPIK

בשעות הקטנות של הלילה, כשרוב האנשים נמים את שנתם, יש קבוצה מיוחדת של אנשים שרק מתחילה את יומה. אלו הם נהגי המוניות המספקים שירותי מוניות 24/7 מהצפון לנתב"ג , ובמיוחד אלו של חברת "מוניות ניצב". סיפורם הוא לא רק על נהיגה, אלא על חיבור בין אנשים, תרבויות ומקומות.

הדרך הארוכה מהצפון לנמל התעופה בן גוריון

הדרך הארוכה מהצפון לנמל התעופה בן גוריון היא יותר מסתם נסיעה. היא מסע של ציפייה, התרגשות ולעתים גם חששות. הנהגים של "מוניות ניצב" הם לא רק מובילים, אלא גם מאזינים, מרגיעים ולפעמים אפילו יועצים לא רשמיים למטיילים נרגשים."כל נסיעה היא סיפור", מספר יוסי, נהג ותיק ב"מוניות ניצב". "פעם אחת לקחתי משפחה שלמה שיצאה לטיול הראשון שלהם בחו"ל. הילדים היו כל כך נרגשים שהם שרו כל הדרך. זה הזכיר לי למה אני אוהב את העבודה הזאת".

מצבי חירום ורגעים מרגשים

אבל לא תמיד הנסיעות מלאות בשמחה. לפעמים, שירותי המוניות נדרשים במצבי חירום. "היה מקרה שקיבלתי קריאה באמצע הלילה", משתף אחמד, נהג אחר. "אישה הייתה צריכה להגיע בדחיפות לחו"ל בגלל מצב רפואי במשפחה. הרגשתי שאני חלק ממשהו חשוב". החיבור בין הצפון לנתב"ג הוא יותר מסתם קו על המפה. הוא מייצג את החיבור בין הפריפריה למרכז, בין הלוקאלי לגלובלי. נהגי "מוניות ניצב" הם השגרירים של הצפון, לעתים קרובות הם הרושם האחרון שנוסעים לוקחים איתם מישראל לפני טיסתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתגרים ופתרונות

האתגרים של הפעלת שירות מוניות 24/7 הם רבים. מזג אוויר קיצוני, פקקים בלתי צפויים, ולפעמים אפילו בעיות טכניות. אבל הצוות של "מוניות ניצב" תמיד מוכן.

"יש לנו מערכת גיבוי מלאה", מסביר דני, מנהל התפעול. "תמיד יש לנו נהגים בכוננות, רכבים מוכנים, ומערכת ניטור תנועה בזמן אמת. אנחנו לא מרשים לשום דבר לעצור אותנו".

מסע בין עולמות

המסע מהצפון לנתב"ג הוא גם מסע בזמן. כשיוצאים מהיישובים הקטנים בצפון, עוברים דרך ערים גדולות יותר, ולבסוף מגיעים לנמל התעופה הבינלאומי, זה כמו לנוע בין עולמות שונים. "לפעמים אני מרגיש כמו מכונת זמן", צוחק שלמה, נהג ותיק נוסף. "אני אוסף מישהו מכפר קטן בגליל, ותוך כמה שעות הוא כבר בדרך לניו יורק או לונדון. זה מדהים".

חלק מהמרקם החברתי והכלכלי

השירות של תחנת המוניות ניצב בכרמיאל והצפון הוא יותר מסתם עסק. הוא חלק מהמרקם החברתי והכלכלי של הצפון. הוא מאפשר לאנשים להתחבר לעולם הגדול, לטוס לחופשות, לפגוש משפחה, או לנהל עסקים בינלאומיים.

 כך, בכל שעה ביממה, הנהגים של "מוניות ניצב" ממשיכים במסעם, מחברים בין הצפון לשער הכניסה והיציאה של ישראל, ומספרים את סיפורה של הארץ, נסיעה אחר נסיעה.

Back to top button