מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש מועצת שומרון בתגובה לפיגוע המטען בחרמש: "אנחנו במלחמה. חייבים להפוך את המשוואה"

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הגיב לפני זמן קצר (חמישי) לפיגוע פיצוץ המטען בחרמש: "זהו פיגוע טרור שני באותה גזרה בחטיבת מנשה בתוך יומיים וחצי שנגמר בנס,.

דגן אמר, "ממשלת ישראל והפיקוד הבכיר בצה"ל חייבים להתייחס לזה כאל שני פיגועים שחלילה נהרגו בהם אנשים, ולפעול באותה צורה. אנחנו לא יכולים להסתמך על ניסים. בתקופה האחרונה אנחנו רואים הדרדרות קשה בגזרה של חטיבת מנשה. אנחנו מצפים, כולנו, לא רק תושבי השומרון, אלא כל אזרחי מדינת ישראל – כי מפה יוצא גם טרור לכל אזור השרון והמרכז. אנחנו מצפים להפוך את המשוואה. אנחנו נמצאים במלחמה וצריכים להבין את זה.

עוד אמר, "טיפול כירורגי לא מספיק. צריך להגיע אל המחבלים הנאלחים אל מיטותיהם, לתומכים שלהם והעוזרים שלהם והתורמים שלהם במיטותיהם, למסיתים שלהם במיטותיהם, ולחסל את הטרור מן השורש. אנחנו דורשים להחזיר את המחסומים הביטחוניים. אנחנו דורשים לשנות את הפרדיגמה, לאסוף את הנשקים, ולצאת למבצע מקיף ונרחב לא כירורגי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דגן הוסיף, "ההתישבות בשומרון לא תשבר ולא תתכופף – יחד עם כל ישראל – אנחנו נמצאים במלחמה, ואנחנו ננצח במלחמה הזו. אנחנו יהודים מאמינים, אנחנו נטייל, אנחנו נבנה, אנחנו ניתן את חלקנו בצבא, בחוסן הלאומי, וביחד בעזרת ה' ננצח. לעולם לא נשבר".

כזכור, פיצוץ המטען בשומרון לפני כשעה: האירוע התרחש בכרם סמוך לישוב חרמש. רכב ובו מספר מתיישבים עצר ליד השער, וכאשר הילד ירד ממנו הופעל המטען לעברם והוא נפצע קל באורח נס בלבד.רכב חשוד זוהה נמלט מהמקום לאחר הפיצוץ.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. ארכיון צילום: גור דותן

Back to top button