מבזקיםצבא וביטחון

חברת החשמל מסכמת בהצלחה תרגיל חירום ארצי

בתום חמישה ימי פעילות אינטנסיבית, סיימה היום בהצלחה חברת החשמל תרגיל חירום רב זירתי, הגדול והמאתגר ביותר שנערך אי פעם במשק האנרגיה בישראל. התרגיל דימה אירועי קיצון של פגיעות בתשתית חשמל ככל ותתרחב הלחימה.

לאורך חמשת ימי התרגיל, החברה הקימה תוך מספר שעות מערכת אספקה מלאה במענה לתרחישים רב ממדיים של פגיעה בתחנות משנה של הרשת והפסקות חשמל באזורים נרחבים. עובדי החברה ביצעו העמסה, שינוע פריקה וחשמול של תחנות חירום חלופיות במספר מוקדים סודיים בצפון לטובת אספקת חשמל סדירה. בנוסף, תורגלו מצבי פגיעה בתשתיות הקשר של החברה ומתן מענה חלופי מהיר. לאורך התרגיל הוקמו מטות חירום חטיבתיים וחמ"ל שליטה ארצי שפעלו במטה החברה בגן שורק (ראשל"צ).

דורון ארבלי, יו"ר דירקטוריון החברה, מנכל החברה מאיר שפיגלר ליוו את התרגיל בזירות השטח השונות ובחדרי הפיקוד, התרשמו מהיעילות והמהירות בה הצליחו צוותי החברה להקים תשתית קריטית חליפית בתוך שעות . אנשי מפתח רבים הגיעו לקבלת סקירה והתרשמות מהתרגיל ובהם ראשי רשויות וראשי מערך החירום והאנרגיה של המשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש רח"ל, תת אלוף במילואים יורם לרדו , ביקר באחד משטחי הכינוס הלוגיסטיים וכן בחפ"ק התרגיל ובירך על כלל הפעולות שמבוצעות בחברת החשמל לשיפור המוכנות לחירום, והדגיש את חשיבות התרגיל כחלק משיפור מוכנותה של מדינת ישראל לתרחישים השונים.

שר האנרגיה מר אלי כהן : "אני רוצה לומר לאזרחי ישראל – אנחנו כאן לתת את המענה בכל תרחיש ודואגים להגן על תשתית החשמל. עובדי חברת החשמל הם לוחמי האור."

סמי תורג׳מן, יו"ר נגה- החברה לניהול המערכת :"התרגיל הוא חלק מהערכות רחבה לחירום, בתרגיל הוכחה יכולת עבודה משותפת של חברת נגה וחברת החשמל , לשקם פגיעות שעלולות לקרות במצב חירום".

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, דורון ארבלי – "החברה ממשיכה כל העת לבחון את המוכנות שלה ולהיערך בהתאם בשגרה ובחירום. אני מעריך את פעילות עובדי החברה ומחזק את ידם, אין לי ספק שהתרגיל משפר את מוכנות החברה בכל המערכות".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל :"תוצאות התרגיל המורכב והמגוון שמעולם לא היה בחברת החשמל, שיפרו בצורה ניכרת את היכולת לפעול בזמן חירום לאספקת חשמל לתושבי המדינה. לאחר ניתוח התרגיל גיבשנו תובנות, שיננו תהליכי עבודה ושידרגנו את האינטגרציה והתאום בין כל יחידות החברה. כחלק מתפיסת עולם ניהולית וארגונית, שהוכיחה את עצמה, לקראת העתיד לבוא. במבט לאחור התרגיל הניב תשואה חיובית ביותר, שתוכיח את עצמה בשעת השין."

תרגיל חירום חברת חשמל
צילום: חברת חשמל
תרגיל חירום חברת חשמל
צילום: חברת חשמל

Back to top button