כלכלהמבזקים

סופית: ישראל עברה בהצלחה את הביקורת בנושא שקיפות ודיווח לצרכי מס

הפורום לשקיפות וחילופי מידע למטרות מס, הפועל תחת ארגון ה- OECD , פרסם היום (שישי) את דו"ח הביקורת על ישראל נכון לשנת 2024 אשר אושר סופית אתמול.

הדו"ח קובע כי ישראל עומדת בדרישות הבינלאומיות בעניין שקיפות חילופי מידע למטרות מס, וזאת בעקבות תיקון החקיקה להגברת השקיפות שאושר בכנסת בתחילת חודש אפריל, ובמסגרתו בוטל הפטור של עולים חדשים ותושבים חוזרים מדיווח על הכנסותים בחו"ל , נקבעו חובות דיווח נוספות בנושאי נאמנויות ובעלי שליטה, וכן ניתנה אפשרות גישה למידע הנאסף לפי חוק איסור הלבנת הון , למטרות דיווח לרשויות מס זרות (תיקון 272 לפקודת מס הכנסה).

כתוצאה מכך, מדינת ישראל לא תכנס לרשימה השחורה של האיחוד האירופי שכוללת מדינות שאינן עומדות בדרישות הבינלאומיות. בדיון בעניין שנערך ביום ה- 18.6.24 במליאת הפורום העולמי לשקיפות וחילופי מידע למטרות מס, בהשתתפות משלחת של עובדי רשות המסים, הוקרא דו"ח הביקורת שנכתב על ישראל בשנים האחרונות ובו נסקרה המסגרת המשפטית של ישראל ביחס לחילופי המידע בענייני מס בין מדינות ולאחר דיון בו הועבר נוסח סופי שלו לפורום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסקנות הדו"ח קובעות כי ישראל עומדת בסטנדרט הבינלאומי הנדרש בנושא זה. כתיבת הדו"ח על ידי צוות הערכה מטעם הגלובל פורום ומטעם מדינות עמיתות לוותה בשנים האחרונות על ידי עובדי רשות המסים בשיתוף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, משרד המשפטים, הרשות לאיסור הלבנת הון, רשות התאגידים בנק ישראל, המפקח על הבנקים ועוד.

הביקורת שנערכה על ידי הגלובל פורום היא ביקורת שבשגרה שנעשית במועדים קבועים לכלל המדינות החברות ב- OECD. משרד האוצר ורשות המסים ימשיכו לוודא כי ישראל עומדת בסטנדרט הבינלאומי בעניין זה גם בשנים הבאות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״כלכלת שוק חופשי וגלובלי, שמובילה לצמיחה ושיפור דרמטי בחוסן הלאומי ובאיכות החיים שלנו, מחייבת עמידה בסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים. לאחר שנים של סחבת וביקורת בינלאומית החלטתי לתקן את החקיקה הנדרשת ולהציב את ישראל בחזית הסטנדרטיזציה העולמית לשקיפות ומאבק בהלבנת הון ומימון טרור״.ֿ

״אני מודה ליו"ר וועדת הכספים על הובלת החקיקה ולידידינו בפורום הגלובלי וב OECD על שיתוף הפעולה. נמשיך להוביל את כלכלת ישראל בחזית העולמית בכל התחומים״, הוסיף.

Back to top button